Avatar billede NeddyDK Nybegynder
15. november 2011 - 15:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Wifi streaming på Apple tv?

Hej Alle

Jeg håber med jeres evt. erfering jeg kan komme lidt tættere på en afklaring.

Jeg har haft kik på Apple tv da jeg gerne vil undgå at trække kabel fra min PC til mit TV.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om opløsnigen via HD overhovedet ville kunne lade sig gøre.
En kort beskrivelse af produktet fortæller at "det anbefales ved streaming af hd film fra PC til TV at bruge netkabel".

men spørgsmålet er jo så om det SLET ikke kan lade sig gøre.

Det skal lige siges at jeg ikke har nogen erfaring med andre apple produkter end Iphone og Ipod overhovedet.

håber der findes nogle input til det.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. november 2011 - 15:45 #1
Apple tv understøtter først og fremmest semi hd. Altså 1280 x 720, hvor fuld hd er 1920 x 1080.

Så det vil ikke være noget problem at streame kvaliteten over wifi. Apple tv boksen understøtter wifi 802.11n som er den nyeste og hurtigeste wifi teknologi der er i øjeblikket.

Så kort sagt, tror jeg ikke det vil være noget problem at forbinde via det trådløse netværk. Dog skal det trådløse access punkt være i samme rum som apple tv boksen.
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
18. november 2011 - 13:28 #2
den står lige over det rum hvor Apple TV er i.
Men jeg forsøger mig frem .. nu kan jeg så ikke få skidtet installeret ..! ..

Den står bare og blinker hvor jeg kan se Apple logoet på skærmen og når den er færdig med at blinke mister mit TV signalet fra Apple TV.

ØV !