Avatar billede sebster Nybegynder
16. november 2011 - 09:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Video Codecs for ipad / iphone / android

Hej Eksperter,
jeg sidder med med en opgave der hedder at konvertere en video til brug på en website.
Jeg har her konverteret flv filer go det spiller fra alle browsere både på mac og pc.

Dog har jeg et problem når jeg gerne vil streame ud til ipads, iphones og android telefoner.

jeg har brugt iskysoft til at konvereter, men det virker åbenbart ikke efter hensigten!

På min ipad kan den finde filen, men den vil ikke afspille.

Jeg linker bare direkte til filen således: www.website.dk/movie.mp4

Nogle der har forslag?
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2011 - 11:16 #1
Prøv at kigge på den her:

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Avatar billede sebster Nybegynder
16. november 2011 - 11:42 #2
Jeg kommer ikke rigtig videre. det virker stadig ikke!
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2011 - 12:36 #3
Konverterer du til de formater, de understøtter, f.eks. iPad:

http://www.aneesoft.com/tutorials/ipad-supported-video-format.html

Dit link virker ikke.
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2011 - 12:51 #4
Eller prøv at kigge på HandBrake:

http://handbrake.fr/details.php
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2011 - 12:59 #5
Avatar billede sebster Nybegynder
16. november 2011 - 14:48 #6
stadig intet held! Sidde5r på mac så kan ikke bruge windows software!

Er der sket noget i de sidste nye opdateringer af iOS eller er det bare mig der ikke kan finde ud af det?
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2011 - 15:14 #7
Har du kigget på HandBrake. Den fås også til Mac.
Avatar billede sebster Nybegynder
16. november 2011 - 15:31 #8
Jeps, men den kan kun lave m4v filer, go så kan der der ikke streames til android
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2011 - 17:06 #9
Det afhænger fuldstændigt af, hvilke formater, codecs og videoopløsninger, afspillerne kan vise. Hvis ikke alle afspillerne understøtter en bestemt kombination, må du nok lave ekstra versioner, hvis alle skal kunne se dem.

Prøv at kigge her:

http://developer.android.com/guide/appendix/media-formats.html
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2011 - 17:11 #10
Et skud: Har du forsøgt at omdøbe .m4v-filerne til .mp4?

Og her er lidt mere læsning:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=441377
Avatar billede sebster Nybegynder
17. november 2011 - 08:16 #11
Jeg er med på at så kan filerne afspilles i itunes og under movies på iPad iPhone, men de kan ikke afspilles i browseren!
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2011 - 23:09 #12
#11.

Jeg kender ikke noget til, hvordan man bedst får en browser til at afspille mediefiler, men det må vel have noget at gøre med, hvilken/hvilke afspillere de har som standardafspillere for en bestemt medietype.

Jeg tror desværre ikke, jeg kan hjælpe dig mere :-)
Avatar billede sebster Nybegynder
18. november 2011 - 09:42 #13
OK tak for forsøget!
Avatar billede sebster Nybegynder
18. november 2011 - 14:35 #14
Lukker! Fandt ud af at det var en security update på min webserver som blockede!
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2011 - 18:42 #15
Fint, tak :-)