Avatar billede helix Nybegynder
19. november 2011 - 19:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Salg af uåbnet 80486'er. (spændende!)

Jeg sidder her med en uåbnet Olivetti PCS 46/C "Personal Computer".

Jeg fandt den under en oprydning i en kælder i en større virksomhed og fik lov at tage den med hjem.

Et par tilfældige billeder med beskrivelser og kassen set ovenfra:
http://img593.imageshack.us/img593/3396/img0055qw.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/6066/img0056mb.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/3931/img0057ib.jpg

Jeg går ud fra den er fra omkring 1992 hvor Intel's 80486DX2 udkom. Som der står i beskrivelsen på et af billederne er der præ-installeret software i form af MS-DOS 6.0, Windows 3.1 + drivers etc, plus en helvedes masse andet hardware grej som mus, keyboard (joystick?) m.m.

Jeg er meget interesseret i at vide om den har nogen værdi pt (online auktioner etc), og i så fald hvor meget, eller om den skal gemmes til jeg bliver en gammel mand. Jeg har kigget rundt på e-bay og andre sider, men jeg har haft svært ved at finde "nye" uåbnede PC'er fra denne tid.

Alle idéer og bud er velkomne og jeg besøger sjældent eksperten.dk, så jeg sætter en stor "point-belønning" på den bedste besvarelse.

Jeg ville sætte pris på at i ikke blot skrev, sæt den på ebay til 8.000 kroner, bare for at lokke mig til at hoppe på den, og give jer point for bedste svar ;)

Mvh Jacob

øv, jeg kunne desværre kun give 200 points max.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2011 - 19:45 #1
Jeg tror næppe den har den store værdi pt.

Om en +20 år måske, men ikke nu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2011 - 19:46 #2
.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. november 2011 - 19:46 #3
Nu er nypris nok temmelig irrelevant, men jeg har et billede liggende fra en annonce for en Olivetti PCS 42C, med 14" farveskærm, til kr. 6.495. Annoncen er fra et computerblad fra 1995.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. november 2011 - 19:48 #4
Avatar billede helix Nybegynder
19. november 2011 - 20:03 #5
Jeg søger heller ikke nødvendigvis den store gevinst. Jeg ønsker bare nogle tilfældige bud på værdien, så jeg har mulighed for at lave en startpris på en evt. auktion.

Mvh
Avatar billede helix Nybegynder
19. november 2011 - 20:05 #6
Hov, ovenstående skulle ikke have været et "svar". Jeg er ikke så garvet herinde, hehe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. november 2011 - 20:07 #7
Den har ingen praktisk anvendelsesmuligheder.
Den har ingen historisk eller museumsmæssig værdi.

Den er nok reelt værdiløs. Bedre hvis det havde været en Mac ;)

Måske firmaet Olivetti mangler den i deres samling, hvis altså at de har sådan en.
Avatar billede helix Nybegynder
19. november 2011 - 20:11 #8
Måske der fandtes en nørd derude med en Olivetti fetisch, hvem ved :P

Jeg lader tråden være åben og ser hvad der sker, og hvis der går mange dage, må i meget gerne oprette et svar undervejs, og så skal jeg med glæde give jer point for jeres behjælpelige råd.
Avatar billede chalde Seniormester
19. november 2011 - 20:27 #9
Du kan være heldig at sælge den til en nostalgiker i omegnen af 1000kr. Men du kan også lade den ligge og vente og se om den kunne blive mere værd. Uåbnede kasser har det med at stige i værdi med tiden :)
Avatar billede phmeka Praktikant
15. december 2011 - 19:19 #10
Har du stadig maskinen? jeg kender en person gerne vil have sådan en maskine igen.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2011 - 21:20 #11
MS-DOS 6.0 blev udgivet i 1993. Næsten perfekt til at spille Doom på. :)

Hvis jeg var dig (medmindre du får en god pris), ville jeg gemme den. Så har du noget at vise frem til nogle unge mennesker som kan grine eller måbe af hvor lidt man havde behov for dengang.