Avatar billede weblance Nybegynder
25. november 2011 - 18:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gør-det-selv IP telefoni i virksomhed - er det tilrådeligt?

Hej,

Min arbejdsplads skal muligvis flytte til nye lokationer i starten af det nye år. Der har jeg mulighed for at "lege" da jeg har fået til opgave at planlægge og lave alt IT det nye sted. Det drejer sig om netværk, servere, internet og telefoni. Og mht. telefoni, så har vi der hvor vi er nu, 1 hovednummer, 6 telefoner (hovednummer og hvor 3 af dem har et direkte nummer) og 1 fax. Den interne telefoni styres af et DanDial omstillingsanlæg.

Nu er der så, at en af de ansvarlige i virksomheden har fået den lyse idé, at vi "bare" skal lave vores eget IP teleoni i huset. Det er fordi han selv rodede med noget hjemme-IP-telefoni for 8-10 år siden, og dengang fandtes der grafis softphone klienter til pc og man kunne selv lave omstilling osv... Her er det så jeg føler mig på lidt gyngende grund, og defor tilspørger jeg jer eksperter:

Hvor nemt/svært ville det være for os, hvis vi selv lavede vores egen IP telefon løsning, hvor vi har et software baseret omstillingsanlæg, softphones på vores computere, 4 "fysiske" telefonnumre og 6 brugere? Er det en hysterisk vanskelig idé?
Avatar billede riversen Nybegynder
27. november 2011 - 11:16 #1
Hej weblance...

det er hysterisk simpelt hvis du vælger det rigtige. Tag et kig på http://www.3cx.com/. Det er rigtig nemt og intuitivt at komme i gang med og du har mulighed for at bruge den medfølgende softphone (eller andre), hvis du ønsker det.

Jeg gik i gang med det for ca. et års tid siden og havde en SIP trunk til rådighed fra en dansk udbyder. Efter 1 time om aftenen var jeg kørende, dagen efter tog vi beslutning om at køre videre...

Du får voicemail, ring grupper, kø funktion med annoncering, ventemusik, menusystem, konference og meget mere i en billig licens. Desuden har du mulighed for at bruge telefonerne overalt i verden, der er iPhone/Android softphone også. Generelt et rigtig godt produkt specielt prisen taget i betragtning.

Hvis du ønsker det kan jeg godt give dig et smugkig i et live miljø, men så skriv in PB.
Avatar billede riversen Nybegynder
29. november 2011 - 14:47 #2
Ku' det bruges?
Avatar billede weblance Nybegynder
18. december 2011 - 14:59 #3
Ja det ku' det. Smid venligst et svar til dine point :)
Avatar billede riversen Nybegynder
19. december 2011 - 06:38 #4
behold dem bare.
Avatar billede weblance Nybegynder
19. december 2011 - 07:39 #5
Så siger jeg tak.
Avatar billede weblance Nybegynder
20. december 2011 - 07:14 #6
Lukker