Avatar billede follmann Novice
29. november 2011 - 12:41 Der er 5 kommentarer

Server 2008 deployment starter først efter 3-4 timer

Jeg er i gang med at deploye en hel del ny pc'er. Men af en eller anden grund så halter den med at udrulle. Det er uanset om der er en eller 8 maskiner sat i gang på samme tid.

Vi bruger Lite Touch Installation til deployement

Efter jeg har valgt styresystem m.m., som skal installeres, så går den i gang med at formatere hd osv. Den går dog i stå når den når til:

Running action: install operatingsystem - attempting multicast transfer

Efter 3-4 timer, så starten den og gør det hele færdigt, som den skal.

Det er som om, den venter på et eller andet og så endelig når den får en timeout, at den fortsætter.
Avatar billede follmann Novice
29. november 2011 - 12:48 #1
Glemte lige at sige, at den kun hænger når jeg installerer Win7. Der er ingen problemer med XP pro.
Avatar billede follmann Novice
30. november 2011 - 10:58 #2
Hopper lige på tråden en gang. Håber en har et forslag.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 22:24 #3
installerer  windows server 2008 i virtualbox og lav en VHD fil en den og lek den over på en usb og boote så den på din pc
Avatar billede portalsupport Nybegynder
26. marts 2012 - 19:41 #4
Hvad andet angår. Hvorfor bruger du tredspartsprogrammer til udruldning på en Windows 2008 Server? Det hele er indbygget i softwaren. Og endda 2 forskellige løsninger. Den forstår jeg ikke.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
14. juni 2013 - 17:27 #5
JEg formoder du bruger WDS?

Har du evt prøvet med en unicast installation, istedet for multicast, for at se om det kan være noget der?