Avatar billede stoffer Nybegynder
01. december 2011 - 18:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NAS og USB Lydkort

Hej jeg har spurgt CDON om dette:

https://cdon.dk/customer/customercase/5426d22301c9436ca0bbd04402792ed0

Jeg er ikke sikker på de har ret, så jeg ville gerne høre nogen af jer eksperter om det kan være korrekt at man ikke kan bruge et usb-lydkort med en NAS der har usb udgang?.

Jeg tænkte på at købe disse to i kombination:

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/lacie_1tb_network_space_2-14686363
og
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/sandberg_usb_to_sound_link-15402890

Jeg har sådan set ikke noget imod at køre det lokalt fra min egen PC (som om lydkortet sad på pc'en).

Jeg er bare interesseret i den billigst mulige sammensætning af NAS og hvor man kan afspille lyd fra computeren til musik anlægget med et jack stick. Jeg har en aiport express og det virker sådan set ok - men her er jeg begrænset til Itunes og video kører ikke sync med mindre man køber Airfoil og det gider jeg ikke.

Så hvad er billigste løsning på ovenstående - jeg kommer aldrig til at streame video til tv eller lign. Det er kun til lyd fra PC til anlæg - og gerne så lyden på evt. video jeg ser på PC'en følger med. Det skal købes hos CDON, da jeg har gavekort dér.

Kan denne være løsningen:http://cdon.dk/hjemme-elektronik/buffalo_linkstation_live_500gb-4056678

Mvh

Christoffer
Avatar billede nielsterp Nybegynder
01. december 2011 - 20:27 #1
Glem alt om at slutte et lydkort til en NAS. Den udgave af Linux som styrer NAS'en har ikke de nødvendige kernemoduler installeret, og under alle omstændigheder skulle det så også være et lydkort med linux-drivere.

Men hvorfor vil du også det ? Du kan sagtens streame lydfiler fra din NAS til din computer, og få lyden ud på den normale måde.

Men hvis du havde forestillet dig at kunne spille musik med din computer slukket, må jeg nok skuffe dig. Visse NAS-enheder kan streame musik til USB-højtalere, men det er bestemt ikke nogen god løsning.
Avatar billede stoffer Nybegynder
02. januar 2012 - 13:14 #2
Hej Beklager lang svar tid.

Har endnu ikke fået købt ind.

Hvad mener du er den billigste løsning hvis jeg også gerne vil se f.eks. youtube klip på nettet og have lyd ud. Samtidig med at have en central NAS. Min airport express kan ikke følge med billede/lyd i hvert fald. Programmet "Airfoil" virker men synes at det er dyrt program og ville hellere have en hardware løsning.

PS: læg et svar. Så får du point...
Avatar billede stoffer Nybegynder
14. maj 2012 - 09:09 #3
Hey bliver nødt til at lægge et svar. Får konstant reminders fra eksperten. Så nu nupper jeg point igen :(.