Avatar billede sbj1993 Nybegynder
03. december 2011 - 23:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsom browser hastighed selvom der er god trådløs internetforbindelse

Hej Eskperter, jeg har lige fået en ny ASUS computer i torsdags. Lige fra første dag har selve internetforbindelsen fungeret fortrinneligt, hurtigt downloadning, god forbindelse ved spil som counter strike osv. Men når jeg bruger internettet til det det faktisk er til, at surfe rundt på en browser, går det ekstremt langsomt. Det kan tage mellem 1 og 10 minutter før en side er loaded. Jeg har prøvet at deaktivere mit antivirus, men der sker ingen forskel. Har prøvet både i IE, chrome og opera, og ingen af dem har den optimale hastighed. Jeg forstår det ikke, da jeg spiller online spil med fuld hastighed og henter store programmer ned med stor hastighed.

Håber virkeligt at I kan hjælpe :)
Avatar billede Blueeyez Mester
04. december 2011 - 00:02 #1
Det er vel ikke sådan at du har torrent program igang mens du surfer i browser?
04. december 2011 - 00:46 #2
Generelt: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2011 - 08:44 #3
Er din router sat til at køre mixed mode, hvor den kan komminikere med standarder for tildigere versioner?
Er den, så prøv at sætte den til standard n.
Her er en tråden hvor der også var langsom browsing:
http://www.networking-forum.com/viewtopic.php?t=25225
Avatar billede sbj1993 Nybegynder
04. december 2011 - 11:31 #4
Har ikke en torrent i gang, eller et torrentprogram. Bruger selvfølgelig windows 7, når den er helt ny, siger lidt sig selv. Og ved ikke om min router kører på mixed mode, men har haft den sat til 3 forskellige netværk, med samme langsomme hastighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2011 - 11:42 #5
Du kan logge ind på din router ved at bruge en adresse i din browser. Den er typisk 192.168.X.X hvor de to x er lidt forskellig fra router til router. På min slutter de på 1.1 (tdc homebox)
Avatar billede sbj1993 Nybegynder
02. januar 2012 - 13:49 #6
nå åbenbart ingen svar
Avatar billede neontetra Nybegynder
27. december 2014 - 11:24 #7
Prøv med nogle af de grundlæggende tips til hurtigere og bedre internetforbindelse,
* Kontroller Start programmer og fjerne de uønskede
* Opretholde en Decent Space grænse på Harddisk
* Check for malware, spyware og bots
* Ryd cookies og midlertidige historie filer
* Tæt uønskede opgaver i baggrunden eventuelle
* Nulstil modemet
* Kontrollér ledningsføringen
* Søg med nyeste og opdaterede browser
* Hent hjælp torrents
* Opgrader din hardware
Efter disse trin kan hente dig et bedre resultat. Du kan se forskellen på din forbindelse hastighed ved at have en hastighed test før og efter du udfører disse trin. Du kan have hastighed test gratis fra http://www.scanmyspeed.com/. Du vil helt sikkert se forskellen.