Avatar billede steffansteffan Nybegynder
06. december 2011 - 16:08 Der er 7 kommentarer

Multi-column med fast placeret billede

Hej,

Jeg har søgt nettet tyndt efter en måde hvor på jeg kan benytte CSS3 Multi-column layout med et fast placeret billede / element i højre side f.eks. spalte nummer 3.

http://www.css3.info/preview/multi-column-layout/

Så vist jeg kan læse mig frem til understøtter CSS3 ikke denne mulighed. Men kan i bekræfte det?, måske det kan lade sig gøre med javascript inde over?.

Nogle der har erfaringer eller set dette?

mvh Steffan
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2011 - 16:14 #1
<ole>

Du kan vel bare indsætte et billede. Prøv at vise et kodeeksempel og forklar, hvor du gerne vil have billedet liggende

/mvh
</bole>
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
06. december 2011 - 16:17 #2
Text | Text | Billede
Text | Text | Text

Så uanset hvor lang teksten er skal billede altid være på en fast placering, f.eks. i dette eksempel i top-right corner.

Håber det giver lidt mere mening.
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2011 - 16:32 #3
Hvis du mener, at billedet skal blive liggende i toppen af søjlen, så kan du naturligvis ikke det. Hele meningen med modulet er at lade flowet følge søjleopdelingen - og billeder, der ligger indlejret i tekst, hører jo til i flowet.

Det ville derfor stride mod idéen med modulet, hvis man kunne lægge billeder fast. De skal naturligvis følge den tekst, de ligger i.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
06. december 2011 - 16:47 #4
Ja præcis det er som udfordringen at billede altid vil være en del af flowet. Ville bare lige have bekræftet at der ikke er en workaround!.

Så eneste løsning er at bygge noget custom spalte håndtering som kan håndtere dette?
Avatar billede MagnusJP Nybegynder
06. december 2011 - 16:51 #5
Du kan nemt gøre det i HTML, med links, tekst og billeder.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
06. december 2011 - 18:04 #6
#5. Forstår ikke helt hvad du mener, kan du give et eksempel?
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2011 - 19:05 #7
@MagnusJP: Du har helt sikkert ikke forstået trådens emne  =)

@steffansteffan: Ja, du er nok nødt til at skrive dig ud af det med noget JS