Avatar billede josl Nybegynder
07. december 2011 - 17:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Video overvågning

Hej.

Vil gerne video overvåge min egen gårdsplads, ville man kunne lave et set op med og tilslutte nogle kamera til en NAS, Håber der er nogen der kan hjælpe med dette evt nogle links eller erfaringer
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 17:30 #1
hvor meget vil du max bruge på det og snakker vi om 1 kamera eller flere?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2011 - 17:43 #2
primært husk at det skal kunne optage i nat-lys, og have en kvalitet, så det kan bruges. Ellers er det bare spild af penge.
Avatar billede josl Nybegynder
07. december 2011 - 17:52 #3
regner med 2 kamera er nok, vel omkring 5000 kr ca. skal nok huske det med nat-lys og kvalitet
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 17:59 #4
#3 Skal den kunne tåle at blive gjort hærværk imod? (Jeg ved ikke hvorfor du ønsker at overvåge, men går ud fra det enten er imod hærværk eller indbrudstyve?
Avatar billede josl Nybegynder
07. december 2011 - 18:05 #5
mest mod indbrud
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 18:27 #6
skal det være trådløse kameraer eller kan du leve med at skulle rode med ledninger? (Grundet er trådløse har ulemper, men os at jeg ikke lige kan finde trådløse løsninger som sådan) så før jeg virkeligt går i dybden vil jeg godt vide om det er iorden med ledning :) (Strøm til dem er self altid med ledning)
Avatar billede josl Nybegynder
07. december 2011 - 18:38 #7
med kabel
Avatar billede Nielsensen Nybegynder
07. december 2011 - 19:29 #8
Hej.
Hvad er det for en NAS server du har?
Eller er skal den med i prisen på de 5k?
Avatar billede josl Nybegynder
07. december 2011 - 19:33 #9
være med
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 19:35 #10
#9 Det link jeg har lagt herinde er pakkeløsninger så der er harddisk optager med i den..
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 19:52 #11
Så vil jeg anbefale dig at kigge her: http://www.destogroup.dk/products-page/pakkeloesninger/

Der er nogle med flere kameraer end du søger, men jeg vil sige det ser meget godt ud, men jeg ved ikke hvor mange kameraer du vil have, hvis du har spørgsmål kan du jo spørge så vil jeg se om jeg kan besvare dine spørgsmål, jeg er ikke ansat ved dem, men har selv søgt efter overvågningsudstyr og fik anbefalet dem og efter min mening så er de ret gode indenfor dette område :)
Avatar billede Nielsensen Nybegynder
07. december 2011 - 20:09 #12
Der er flere spørgsmål der lige presser sig på ang. din installation:
For det første så koster billigeste NAS med ca 500GB harddisk, ca. kr. 2500,- inkl. licenser til kameraer (Synology DS111)
Så har du 2500 tilbage til kabler, strømføring og kameraer.
Det er altså ikke meget du har af gøre godt med og jeg tvivler på at du kan finde nogle ordentlige kameraer til den pris.

Det du skal tage højde for er først og fremmest lyset, er der bælgmørkt så skal du have et kamera med IR-belysning, er der knap så bælgmørkt (over et par lux ca.) så skal du have et kamera med IR cutfilter (skifter selv til s/h og bliver dermed meget lysfølsomt når det er mørkt)
Problemet er at der findes bare ikke gode kameraer i den prisklasse som lever op til dette.

Men for 5k får du mere for pengene ved at gå analog-vejen som #11 henviser til og så se om du kan finde et godt system med harddiskoptager. Problemet her er at markedet er oversvømmet med billige kina-produkter af tvivlsom kvalitet.

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter et superkvalitetskamera som dækker en 90grader vinkel og måske (uden at kende din gårdsplads) kan dække det hele og som leverer Megapixel billede i en ordentlig kvalitet både i lys og mørke. Det kan du sagtens få for under 5000.
Så kan du eventuelt optage på en PC hvis du har sådan en stående alligevel og så investere de ca 2500 i en NAS server på et senere tidspunkt.

Når det kommer til overvågning så får man hvad man betaler for er min erfaring.
Nogle kan sagtens være tilfredse med et system til 3500 og rigeligt få dækket deres behov. For andre, deriblandt undertegnede, starter et ordentligt kamera på den pris.

Du skal også huske at ET megapixel IP kamera dækker stort samme område (opløsning) som 3-4 analoge kameraer. Og i det lys er prisen på et enkelt høj-kvalitetskamera måske ikke så slem.

Beklager på forhånd hvis jeg forvirrer :-)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
12. december 2011 - 17:08 #13
Jeg skal have et tilsvarende opsætning.

Forventer at gå med D-Links DNR-322L och to styk DCS-7110.
Men må vente til januar får DNR-322L kommer.
Og så håber jeg disk priserne er faldet til den tid ,o)
Avatar billede josl Nybegynder
18. december 2011 - 09:59 #14
oki tror jeg har fundet ud af hvad jeg vil vælge nu, smid et svar
Avatar billede josl Nybegynder
28. maj 2012 - 11:19 #15
svar