Avatar billede janinna Nybegynder
08. december 2011 - 04:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vudering af HP Pavilion Elite m9064.sc-a stationær pc nutids pris

hej hvad ville det koste at købe en pc i dag , ala :

HP Pavilion Elite m9064.sc-a

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01221086&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_us/c01221086/loc:4&cc=us&dlc=en&lc=en&product=3629442#N254
Avatar billede a15995 Nybegynder
08. december 2011 - 06:59 #1
Hmmm, jeg ville sige ikke meget. Har selv en m9067'er og selvom det er den, jeg stadig kører på (er fra 2007), så har jeg netop opgraderet det sidste på den. Men altså min er også en Quad core som kører 3 Ghz.

Prisen for 9064 var sikkert omkring 8.000 i 2007, så jeg vil sige 1-2.000 kr., hvis den "kun" er standard som i de specs du vedhæftede. Du skal regne med en del opgraderinger på den - især hvis du vil køre nutidens spil - herunder ISÆR en større strømforsyning (har selv en 500 Watt i min). Her taler vi om 2-3.000 kr. i opgraderinger.

Som "kontor-pc" vil den kunne opgraderes til Win7 uden problemer, og den kan sikkert også køre 64-bit udgaven (kender ikke den Athlon-processor der). Det er altså en tusse oveni ekskl. evt. ekstra RAM.

Kan iøvrigt huske, at de 8600GT-skærmkort var notorisk ustabile og jeg læste flere artikler om, at de nærmest kunne selvantænde. Jeg skiftede hurtigt mit ud, men forvent ikke andet end basal ydelse fra det kort.

Håber det kan bruges i din forhandling eller vurdering...

/Søren
Avatar billede janinna Nybegynder
08. december 2011 - 14:33 #2
hej i misforstår, Smile,

hvis jeg skulle købe en computer magen til denne i dag??

hvad ville den koste ?
Avatar billede a15995 Nybegynder
08. december 2011 - 16:50 #3
Hmmm, ved ikke om man kan gøre det op på den måde. Du vil kunne få en væsentligt stærkere pc i dag for de samme penge dvs. 7-8.000 kr. Hvis du vil have en tilsvarende ydelse som dengang, så kan du nemt få noget under 5.000 kr.
Avatar billede janinna Nybegynder
08. december 2011 - 18:06 #4
hej igen

det er fordi at lynet slog ned i den gl pc

og forsikringen skal vide hvad en tilsvarende koster i dag

derfor, jeg burde måske også havde skrevet det med det samme:-))