Avatar billede iversen84 Novice
08. december 2011 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lave et pdf-dokument

Hejsa,

er der en der kan hjælpe med hvordan jeg laver et pdf-dokument, som en bruger kan udfylde.

Dvs. Jeg laver en boks med navn, adresse osv. og brugeren indtaster det der nu skal stå og når han så printer dokumentet så star oplysningerne på "blanketten"

Jeg bruger mac, hvis nogen kender programmer dertil.

Spørgsmål, så bare sig til.
Avatar billede gcdesign Nybegynder
08. december 2011 - 15:05 #1
Jeg kan anbefale Adobe Acrobat Sandard, den kan gøre det.
Avatar billede iversen84 Novice
08. december 2011 - 15:13 #2
Det må meget gerne være et gratis program...
Avatar billede falster Ekspert
09. december 2011 - 20:31 #3
Jeg er ikke ekspert - og slet ikke i mac.

Men det du eftersøger, kan næppe laves med et gratis program.

Det kan det i hvert fald ikke i Windows.

Som gcdesign anbefaler, kan man fremstille formularen med Adobe Acrobat (købeprogram) og udfylde den og printe med Adobe Reader (gratis).

Adobe sidder på flæsket her.

Der findes gratis programmer, der kan skrive ovenpå (enhver) pdf.

Men ofte er det uinteressant, fordi man går ud fra, at brugeren (kun) kender og har Adobe Reader.