Avatar billede kimlarsen Praktikant
09. december 2011 - 17:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af IP kameraer over Dyndns.com

Hej

Jeg har en masse Ip kameraer, som jeg skal have adgang til ude fra nettet og tidligere har det kørt over dyndns.com ( men en eller anden har glemt at betale regningen ) og nu sidder jeg så og skal lave en ny opsætning.

Har desværre bare ikke en bjælde forstand på det.

Lige nu er det primært hvordan jeg skal gøre inde på Dyn.com som jeg er mest i tvivl om. Jeg har alle kameraadresserne og hvilken port de er på. Så det burde virke.
Avatar billede tcp Nybegynder
09. december 2011 - 18:32 #1
Bruger du det pga du ikke har fast ip ?
Avatar billede kimlarsen Praktikant
09. december 2011 - 22:16 #2
Havde faktisk opfattelsen af, at når jeg skulle have fat i mine ip kameraer, som alle er koblet på min router, så skulle jeg have et fælleds internet adresse, hvor jeg så kunne hente dem fra.

Her er den info som jeg umiddelbart kan bidrag med.

Ip Kameraerne går fra 198.168.1.70 port 50000 og fremad.

Altså 198.168.1.71:50001

osv.

Mener at jeg har dynamisk ip adresse, men skal da lige have chekket efter.
Avatar billede tcp Nybegynder
11. december 2011 - 09:00 #3
Ja oki det er en fin måde at lave det på,
Du kan starte med at teste om det virker uden dyndns
Find din ip adresse, http://www.mjvision.dk/se_server_ip_adresse.php

Og test så dine ip kamera    http:// xxx.xxx.xxx.xx:50001

Mvh
Martin
MJ Vision
Avatar billede kimlarsen Praktikant
13. december 2011 - 23:14 #4
Nå er da kommet så langt at jeg fandt ud af jeg havde en fast ip adresse og da jeg først fik den lokket ud af systemet, var det legende let at få kontakt til kameraerne via en browser.

Men har stadigvæk ikke gennemskuet hvad dyndns´s funktion er og hvordan de kan bruge i forhold til alle mine kameraer ?

Så spørgsmålet er stadigvæk åbent !
Avatar billede tcp Nybegynder
15. december 2011 - 08:19 #5
dyndns bruges til at lave en dynamisk ip adresse om så den bliver statisk kort fortalt
Avatar billede kimlarsen Praktikant
15. december 2011 - 16:09 #6
Nu ville jeg endligt gerne have en step by step guide til dyndns, men det vil nok være for meget at forlange.

Drop et svar for alle dine kommentare, så må du heller få nogle point.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
19. januar 2012 - 08:58 #7
Ønsker du ikke point ?

Skal vi ikke aftale, at er der ikke et svar inden 1 feb. så lukker jeg spørgsmålet ?

Kim
Avatar billede tcp Nybegynder
19. januar 2012 - 09:05 #8
Hej kim du lukker bare, og du er stadig velkommen til at skrive elller ringe du har min mail
Martin Mjvision.dk