Avatar billede pesna Praktikant
11. december 2011 - 17:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Router til flere IP-adresser?

Fullrate tilbyder, at man kan få tildelt flere faste IP-adresser, men hvordan håndterer man det rent praktisk. Kan en almindelig router bruges (efter Fullrates router) eller kræves der noget specielt udstyr?
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2011 - 19:24 #1
Avatar billede pesna Praktikant
11. december 2011 - 19:32 #2
Tror ikke jeg er helt med.... så hvis du kan skære det ud i pap ;-)
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2011 - 19:40 #3
Lige til at starte med, så bruges "Svar" funktionen af andre brugere til at lægge et svar, som trådstarter accepterer som OK og uddeler point. Husk derfor at benytte "Kommentar" istedet :O)

Ja, du kan bruge bruge en alm. router, efter Fullrates modem/router. Hvis du fx. har en ikke trådløs model fra Fullrate, kan du sætte en trådløs efter Fullrates model.
Avatar billede pesna Praktikant
11. december 2011 - 19:50 #4
Okay. Og en almindelig router kan godt håndtere at få flere IP-adresser fra udbyderen.
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2011 - 20:05 #5
Det skulle ikke være et problem. Har aldrig selv leget med det dog. Måske en anden anden kan være behjælpelig med dette?

Men hvorfor ønsker du flere faste adresser?
11. december 2011 - 21:12 #6
Som standard: En router tager én IP adresse ude fra WAN / Verden siden. Og der kommer ikke andet/anden IP igennem !!!

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede pesna Praktikant
12. december 2011 - 06:12 #7
Hvorfor jeg ønsker flere IP-adresser? Fx hvis jeg ønsker at køre en server med flere hjemmesider (med SSL).
Avatar billede pesna Praktikant
12. december 2011 - 06:13 #8
karise_larry: Skal jeg så have fast i en speciel router eller noget andet udstyr?
12. december 2011 - 06:48 #9
Det ved jeg faktisk ikke - det vil jeg lade andre om at kommentere ...
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
12. december 2011 - 07:46 #10
Du kan godt lade flere domæner pege på samme ip
Avatar billede smartebenny Nybegynder
12. december 2011 - 16:51 #11
Du kan også få routere med flere WAN Porte.
Avatar billede fhansen82 Mester
12. december 2011 - 17:11 #12
Eftersom Fullrate udbyder IP adresserne, må du også kunne rådgive om hvilket udstyr der kan benyttes til formålet.

Du kan også gå til Fullrates forum via linket på denne side: http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/router/zyxel_prestige_2602r/

...under overskriften: Opsætning af egen router/Offentlig IP

Her skulle man kunne finde opsætningsguides til ikke-Fullrate udstyr.
Avatar billede pesna Praktikant
30. december 2011 - 06:14 #13
Lukker tråden. Tak for svarene.
Avatar billede fhansen82 Mester
30. december 2011 - 10:12 #14
Hvorfor lukker du tråden?
Avatar billede pesna Praktikant
30. december 2011 - 12:00 #15
Fordi jeg har oplevet, at der er nogen herinde, som går rigtig meget op i, om man har åbne tråde, når man stiller et nyt spørgsmål.