Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
11. december 2011 - 20:14 Der er 4 kommentarer

Asocial computer vil ikke på internettet! :(

BÆRBAR PC: HP EliteBook 8730w, Win XP, proffessional.
Adapter: 'N600 Wireless Dual Band USB Adapter WNDA3100'

Hey, jeg står her med et problem jeg virkelig håber at en af jer smarte hoveder derude kan hjælpe mig med at løse!

Siden jeg fik computeren har den ikke kunne gå på det trådløse internet(Hvorfor ved jeg ikke, men 'vi' tror netværkskortet er brændt sammen), så derfor har jeg anskaffet mig en Wireless Adapter.

Det har ikke været et problem at komme på internettet indtil fornylig hvor jeg har skulle skubbe adapteren fra side til side før den kunne finde internettet - Det blev sværre med tiden og her et par dage siden, kunne den slet ikke finde internettet. Jeg gik udfra det var adapteren der ikke længere virkede, da den efterhånden var blevet ret gammel & USB portene virkede når jeg sat en USB-nøgle i fx.

Jeg har været ude og købe en ny 'N600 Wireless Dual Band USB Adapter WNDA3100' men når jeg sætter cd'en i, installere og den skal til at registerer adapteren, kan den ikke. Jeg har ventet i op til 45min hvor ingenting skete. Jeg prøvede derefter at installere den på en anden pc hvor der ingen problemer var.

Er der nogle der kan hjælpe? :/  - Hvis jeg har glemt, eller der mangler nogle information, skal i blot skrive det i en kommentar og jeg skal sørge for de er der. Har i evt. brug for et screenshot af hvordan det ser ud kan jeg også sørge for det.

Tak på forhånd.
Avatar billede Cypern Nybegynder
11. december 2011 - 20:23 #1
Husk du må IKKE have din dongle i en USB port, når du skal installere driveren.

Jeg ville installere den sidste nye driver herfra, det tyder på at du muligvis har et problem med din installations cd.
http://support.netgear.com/app/products/model/a_id/2610
Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
11. december 2011 - 22:26 #2
Jeg har fulgt anvisningen til punkt og prikke, og først sat adapteren ind, når jeg er blevet bedt om det - den installere, og når det så er gjort beder den mig om at sætte adapteren i, hvorefter den 'registrere netværkskortet' lige indtil man tager det ud, og kommer op med beskeden: ' Netværkskortet NETGEAR WINDA3100v2 blev ikke fundet'
Og Hvordan skal jeg kunne opdatere min driver når jeg ikke kan gå på nettet? :/
Avatar billede juleulven Nybegynder
12. december 2011 - 19:54 #3
start med, at afinstallere gamle drivere til netkort,
disable eksisterende LAN-netkort,
disable sikkerhedsprogram inden installation ...
Avatar billede BATMANWASHERE Nybegynder
13. december 2011 - 20:12 #4
Jeg har ikke meget forstand på computere. Så er det sådan du måske kunne forklare yderligere? fx 'Start > Kontrolpanel > Programmer'

Og er det overhovedet muligt at lægge screenshots ind på denne side? - under 'Skriv et indlæg' er der et 'link til billed' som ikke virker når der bliver trykket.