Avatar billede fkp85 Praktikant
12. december 2011 - 15:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PHP mail() ikke kompatibel med unoeuro, råd?

Kilde: Unoeuro... : I PHP kan du bruge fx. phpMailer eller SwiftMailer til afsendelse, da mail() funktionen ikke understøtter brug af ekstern SMTP server...

Nu har jeg jo selvfølgelig lavet det fineste stykke kode, som jeg åbenbart ikke kan bruge,.. eller kan jeg? det håber jeg lidt jeg kan hehe, nogle ideer/råd? eller måske er der en der kan lave en swiftmailer/phpmailer med mit indhold? kan, hvis det er nødvendigt, godt sætte koden herind?..
Avatar billede groenaert Novice
12. december 2011 - 16:21 #1
Kilde UnoEuro:
Hvis du har brug for at sende mails gennem din hjemmeside via ASP, ASP.NET eller PHP kan du bruge smtp.unoeuro.com.

Kan dette ikke gøre det...

Venlig hilsen

Grønært.
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2011 - 16:58 #2
<ole>

Prøv at sætte en løsning med phpMailer op selv. Så kan du jo altid spørge, når/hvis der viser sig at opstå problemer

/mvh
</bole>
Avatar billede fkp85 Praktikant
12. december 2011 - 18:55 #3
jamen hvordan gør man det med smtp?
Avatar billede groenaert Novice
12. december 2011 - 21:22 #4
Du kan se et eksempel på http://www.9lessons.info/2009/10/send-mail-using-smtp-and-php.html. Om det kan hjælpe dig videre er svært at svare på, når der ikke er supleret med noget kode...
Som Ole skriver, så sæt en løsning op, og spørg hvis der er problemer.
-Og uden at fornærme, så er det en god skik at få lukket sine åbne spørgsmål, når disse er løst.

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede fkp85 Praktikant
13. december 2011 - 06:47 #5
@Grønært, du har ret :) Men hvordan gør jeg så det? hilsen Fie ;)
Avatar billede tomsommer Juniormester
13. december 2011 - 08:27 #6
mail() virker fint hos UnoEuro
Avatar billede fkp85 Praktikant
13. december 2011 - 09:52 #7
Ikke min...
Avatar billede Hans1 Praktikant
13. december 2011 - 09:55 #8
Ja mail() virker fint.

Dog vil jeg anbefale at bruge følgende kode ellers ryger de mails du sender i uøsnket/spam mappen på fx hotmail.com :)

<?php
ini_set("SMTP","smtp.unoeuro.com");
<?
Avatar billede fkp85 Praktikant
13. december 2011 - 10:18 #9
@Stefan1, hvor skal det sættes ind henne?
Avatar billede Hans1 Praktikant
13. december 2011 - 10:22 #10
@fkp85, På den side hvor din mail() kode ligger. Eller du kan placere koden og include den på siden med mail() koden.
Avatar billede tomsommer Juniormester
13. december 2011 - 11:19 #11
<?php ini_set("SMTP","smtp.unoeuro.com") ?>
har ingen virkning på Linux installatoner, se PHP Manualen.

Skriv til UnoEuro support hvis din mail() funktion ikke virker. Det burde det.
Avatar billede Hans1 Praktikant
13. december 2011 - 13:04 #12
Hvorfor har det så virkning for mig på mit unoeuro hotel @tomsommer?
Avatar billede olebole Juniormester
13. december 2011 - 17:21 #13
@tomsommer: Kunne du elaborere lidt på, hvor i PHP manualen, det skulle være nævnt? Søger jeg f.eks. på siden for ini_set, kan jeg ikke finde hverken ordene Linux eller Windows.
Avatar billede tomsommer Juniormester
13. december 2011 - 17:26 #14
http://dk.php.net/manual/en/mail.configuration.php#ini.smtp

Used under Windows only: host name or IP address of the SMTP server PHP should use for mail sent with the mail() function.
Avatar billede olebole Juniormester
13. december 2011 - 17:41 #15
Tak, det er altid hensigtsmæssigt at angive det nøjagtige sted, når man refererer til informationer, begravet i så mange tusinde sider  *o)

Nuvel, men du er det jo ikke alt, der er dokumenteret. Udfra brugerkommentaren nederst på siden (og stefan1's kommentar her i tråden), kunne det tyde på, det netop er tilfældet på dette område.
Avatar billede fkp85 Praktikant
02. marts 2012 - 10:57 #16
...
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2012 - 15:53 #17
- og det er, hvad du mener at skylde? Hvad med i det mindste at sige tak til de mennesker, der gider spilde deres fritid på at hjælpe dig, når du beder dem om det?