Avatar billede tde1806 Nybegynder
15. december 2011 - 23:20 Der er 6 kommentarer

hjælp til autodesk inventor 2010

Hej.

er der nogen her inde som har lidt kendskab til autodesk inventor 2010
da jeg er løbet ind i et problem.

Når jeg har lavet mine personlige instillinger i application settings vil den ikke gemme dem. til næste gang, det vil sige at når jeg åbner programmet næste gang er den røget tilbage standard opsætningen, det er som om den ikke er godkendt til at skriver til registreringsdatebasen.

jeg køre med vista og som administrator.

mvh
Tomas
Avatar billede Ilija_S Nybegynder
16. december 2011 - 00:26 #1
Hej Tomas

I alle Autodesk's programmer kan man manuelt gemme alle dine indstillinger vha "Application Options".

dvs selv når der kommer en ny version af Inventor eller du vil arbejde på en anden computer, kan du bare loade dine ønskede indstillinger uden at sætte dem op igen.

Så bruger du Export når du vil gemme dem og Import når du vil installere dem på den givende computer eller software.

Håber det hjalp
Ilija
Avatar billede tde1806 Nybegynder
16. december 2011 - 00:54 #2
ikke helt måske du miforstår mig, når jeg åbner inventor 2010 og lave min opsætning baggrund m.m i aplication options, trykke anvend + export også skulle de gerne være gemt.

så tegner jeg løs gemmer og lukke programmetn når jeg så vender tilbage til inventor og åbner den gemte tegning, starter programmet op i default application options.

så det er som den ikke gemmner ændringerne.

mvh
Tomas
Avatar billede Ilija_S Nybegynder
16. december 2011 - 01:05 #3
Der en smart og samtidig en beskidt måde at løse det problem.
Når du gemmer dine settings i "Application Options" så gem den som default. Inventor og computeren vil ikke kunne se forskellen og derfor åbner den din gemte fil.
Den skal så overtage den gamle selvfølgelig.

Gem den gamle default-setting et sted, for at være på den sikre side, hvis der er noget den nye ikke har fået med. Det burde ikke være et problem.
Avatar billede tde1806 Nybegynder
16. december 2011 - 01:22 #4
okay det prøver jeg lige så.
Avatar billede tde1806 Nybegynder
16. december 2011 - 09:07 #5
Det har jeg nu prøvet, men lige lidt hjælper det. når jeg gemmer som default, og lukker ned og næste gang jeg åbner programmet har den bare oprette en ny mappe der hvor jeg gemte xml filen også henten den igen standard opsætninger tilbage.

mvh
Tomas
Avatar billede Ilija_S Nybegynder
16. december 2011 - 10:16 #6
du skal jo huske at stien skal være præcis den samme som den gamle.