Avatar billede dazler Novice
16. december 2011 - 22:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Malwarebytes afviser kommunikation med forskellige ip-adresser

Jeg har for nylig installeret malwarebytes og har konstateret at den af og til afviser kommunikation med forskellige ip adresser. Senest ip 62.45.214.110/port 45227/skype.

Er det noget jeg skal forholde mig til på nogen måde?
Avatar billede Novice-1 Seniormester
16. december 2011 - 23:40 #1
Sad og blev nysgerrig og guglede mig
http://www.ip-adress.com/ip_addresses/62.45.214.10

IP dotted quad     IP decimal     IP hex     IP Binary
62.45.214.10     1043191306     3e2dd60a     111110001011011101011000001010

men er sort snak for mig  men eksperterne kan sikkert afkode det gætter jeg
Avatar billede dazler Novice
16. december 2011 - 23:48 #2
@ Novice1

Dette er ikke en chatforum. Det er ikke for at være uvenlig, men jeg mangler ikke venner at sludre med. Jeg mangler et svar på en problemstilling.

Være venlig ikke at spam min tråd. (c:
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2011 - 01:04 #3
Hvis du har den kørende med realtime beskyttelse, kunne du når du får problemet prøve at højreklikke på ikonet i tray og fjerne hak i "blokering af internetsider".
Ændrer det noget?
Avatar billede dazler Novice
17. december 2011 - 01:12 #4
@ 220661

Først vil jeg sige at jeg "får" ikke et problem. Jeg undrer mig blot og vil vide om jeg har grundt til bekymring.

Dernæst er det da rigtigt at jeg kan fjerne blokeringer ved at bringe denne funktion til ophør, men det giver jo ingen mening så længe jeg ikke ved hvad der foregår. Blokeringerne, må jeg antage indtil andet er bevist, er til gavn for mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2011 - 09:29 #5
Ja man må formode det er til din gavn den gør opmærksom på det. Jeg synes dog det er lidt mærkeligt den gør det. Jeg kører selv Malwarebytes, og har tjekket rundt inde i indstillinger. Hvis det er legalt nok gad vide om mna så kan skrive en tilføjelse i ekskluder listen så du bliver fri for advarslan?
Må indrømme jeg ikke har fået sådan en advarsel, når det også omhandler et program. Jeg har set dem i en masse internetside, men ikke hvor et program (udover browser) også er indblandet.
Avatar billede dazler Novice
17. december 2011 - 10:47 #6
Der var en gang at eksperten.dk var et sted man henvendte sig for at få hjælp fra eksperter (I ved selv hvem I er), men i dag er fora som dette overrendt af mennesker der tror at de er eksperter fordi de en gang har installeret et gratisprogram der fulgte med et computerblad.

Det er I ikke og derfor ville det være rart om I fandt et sted hvor I kunne chatte med hinanden og ikke spilde andres tid med jeres ligegyldige og forstyrrende indlæg.

Jeg har selv løst opgaven. Det viser sig at det var en konflikt mellem 2 stykker software: MS Security Essentials og Malwarebytes. Malwarebytes bliver nu afinstalleret og fremover kun brugt til specielle opgaver og det andet crapware - MS Security Essentials bliver erstattet af et seriøst program.

Slut herfra.
17. december 2011 - 10:56 #7
Nå - du er godt nok 'sur' idag ?

Jeg - og mange andre - bruger MSE + Malwarebytes (manuelt startet) ... uden problemer... sååå det må (også?) være noget andet der forstyrer hos dig ???
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 13:04 #8
Jeg vil gerne chatte lidt med.

Jeg har ligeledes haft både MSE og Malwarebytes kørende sammen i længere tid på flere computere uden problemer.

Så jeg kan kun være enig med karise_larry
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2011 - 16:53 #9
#6
Sikke da en arrogant skid!!!
Har aldrig haft problemer med konflikter med Malwarebytes pro ligemeget hvilket antivirus program jeg har kørende samtidig med.
Har brugt Avast, Avg og Avira uden problemer, så det er nok fejl 40 fra spørger side.
Du er blacklistet herfra.