Avatar billede Peter Praktikant
17. december 2011 - 14:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Erstatte tekst i Word dokument med indhold fra Excel

Hej

Jeg har nogle data i et excel ark, disse data skal jeg have indsat i et word dokument. Produktspecifikke data i xls, manual i doc.
Jeg har forsøgt mig med indsæt special, det virker, men kun indtil jeg flytter dokumenterne da jeg ikke kan lave en lokal ref.
Tanken er at jeg skal have et regneark samt to eller tre doc skabeloner, det hele kopieres over i en ny mappe, data indtastes i excel og derefter genereres manualer ud fra skabelonerne.
Jeg tænker på at gøre det med noget vb-scripting. Oprette doc-filerne med $var1, $var2 osv. der hvor der skal erstattes tekst og så ellers lave søg og erstat på doc-filerne fra excel.

Men spørgsmålet er så om jeg overser noget, og hvordan dette gøres lettest?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. december 2011 - 14:57 #1
Hvordan ser strukturen ud i Excel og i Word?

Er der tabel/bogmærker i Word, der skal overføres til?

VBA-kunne være en mulighed..
Avatar billede Peter Praktikant
17. december 2011 - 16:10 #2
Som det er lige nu er det bare en tabel i excel, dvs. beskrivende tekst i række 1 og data i række 2.
Word har ingen bogmærker eller lign. Det er alm. tekst hvor der inde i teksten rundt omkring skal stå forskellige celleværdier fra excel.
Jeg har fuld kontrol over begge dele, så jeg kan tilpasse det som jeg vil.
Mit umiddelbare bud var som sagt at lave variabel-navne i doc-filerne og så lave søg og erstat, men som sagt er jeg ikke sikker på om det er det mest optimale?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. december 2011 - 17:59 #3
Er det noget tilbagevendende?

Kunne det udføres som brevfletning?

ellers:
En VBA-kode i Word kan hente data fra Excel og indsætte i bogmærker.
Avatar billede Peter Praktikant
17. december 2011 - 18:23 #4
Brevfletning, det skal jeg lige google.
Det er noget der skal bruges til at oprette manualer mm. fremover.

Jeg kunne bedst tænke mig at genere dokumenterne fra excel, men det er måske lettere at gøre det omvendt, at hente data fra excel over i word?
Avatar billede finb Ekspert
17. december 2011 - 18:30 #5
Brevflet - og hvis du gemmer word som pdf, ændrer intet sig (google: pdf a doc).