Avatar billede fkj Juniormester
21. december 2011 - 21:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CMS som lokal uden webhotel

Hej
Allerførst skal siges at jeg kun har perifert kendskab til opbygnig af hjemmesider vha. Frontpage for længe siden.
Jeg har nu fået lyst til at prøve noget CMS.

Jeg har i den forbindelse fået den tanke om det er muligt at køre dette på min PC lokalt? altså uden at der i første omgang skal anskaffes et domæne og webhotel. Kan XAMPP og joomla anvendes? og hvad skal man være opmærksom på?

Hvilket CMS system er "lettest" at gå til?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2011 - 21:16 #1
xampp er rigeligt - joomla er stort.
Hvis du vil lave en lille side - dvs til senere upload uden mange besøgende - så kan du lave den helt uden database.
http://sitemagic.dk/
Skulle du få en idé, så der kommer mange besøgende, så kan den opgraderes til 'enterprise-model' med database.
Avatar billede tobrukDk Novice
22. december 2011 - 04:39 #2
Der vil jeg give Clase57 , og lige min ord omkring siden
Avatar billede fkj Juniormester
23. december 2011 - 18:46 #3
jeg forsøger mig nu med wampserver og joomla men er løbet ind i et problem.
Jeg har nu gjort alt vedr. kopiering af filer til wamp osv. og vil så starte joomla med "http://localhost/folder" men kan ikke komme videre end til hvor der skal vælges sprog. Når jeg trykker "Næste" sker der ingen ting.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2011 - 18:53 #4
der, hvor localhost nu er placeret - har de rigtige mapper fået fuld skriveadgang?
Avatar billede fkj Juniormester
23. december 2011 - 19:29 #5
og hvad er de rigtige mapper. Jeg kopierede alle filerne fra den dawnloadede .zip fil til /www/folder/
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2011 - 20:37 #6
nu har du valgt en anden amp, end min - xampp placerer sig i roden, så man skal køre sine ting ind i fx C:\xampp\htdocs\valgtmappe
Jeg gider ikke hente en wamp-server ned bare for at læse manualen op for dig.

hvis du har lagt et system ned i fx /www/folder/ så skal du måske kalde den via localhost/folder/ditsystem
Hvis du bare vil kalde localhost/ så skal der ligge en index.php i den mappe.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2011 - 20:38 #7
og hold op med at lægge svar - det er mig, der svarer - du spørger... Det burde du have lært med det antal point.
Avatar billede fkj Juniormester
23. december 2011 - 21:44 #8
Øhhh hvad sker der lige? Jeg svarer ikke så vidt jeg kan se.
Men nu er det ikke xampp jeg anvender som server men Wamp.

Joomla starter jo egentlig rigtig op under installationen hvor den så går istå ved valg af sprog.
Er der en java konflikt?
Avatar billede fkj Juniormester
23. december 2011 - 22:16 #9
er nok kommet til at trykke på "Skriv et svar" Beklager
Avatar billede fkj Juniormester
02. januar 2012 - 22:07 #10
Fandt ud af at det virker ved tryk på kompalitetsvisning i Browser. Så lukker.
Godt Nytår