Avatar billede slotski Juniormester
22. december 2011 - 00:53 Der er 5 kommentarer

Netgear CG3000 samt ekstra trådløs

Hej eksperter

Jeg har en Netgear CG3000 i forbindelse med mit yousee abonnement. Men signalet er ikke stærkt nok til at dække hele lejligheden og da jeg bruger Sonos, så vil jeg gerne kunne trække det trådløse signal hele vejen fra den ene ende til den anden.  Jeg har både noget D-Link fra tidligere samt en tidligere netgear fra yousee. Kan jeg bruge en af disse som form for forstærkning af signal? Jeg kan ikke rigtig flytte CG3000...
Avatar billede suttfix Nybegynder
22. december 2011 - 04:02 #1
Ved at være et stykke tid siden jeg har bøvlet med det.
Jeg havde på et tidspunk en trådløs router og en almindelig LAN router.

Hvis vi siger router1* er hoved routeren, altså den der har forbindelse fra modem. Og router2* er din forstærkning.
Så vidt jeg husker..
Sæt router2* til modem, opret forbindelse, sæt en IP på routeren f.eks 192.168.0.2 eftersom det er router2* efter du har gjort det sætter du WiFi til på den(hos min den gamle skulle man selv sætte til at den skulle have wireless til) og til sidst deaktiverer du DHCP serveren på den.

Nu sætter du router1* til og sætter IP til 192.168.0.1
Efter det er gjort sætter du et LAN kabel fra router1* LAN port 1 til router2* WAN port og det burde virke.

Hvis jeg tager fejl, må Du/I undskylde. Min hukommelse er ikke som den har været.

Sincerely,
Jesper
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 08:15 #2
det her har jeg i min lejlighed (beton)

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=5983860&sw=netgaer powerline av+ 500

der følger 2 ledninger med
man kan købe ekstra

antennelageret har også en lsøning til tv signalet

se under antenneforslag
http://www.antennelageret.dk/

et forslag

kan du ikke bruge så glem det
Avatar billede slotski Juniormester
22. december 2011 - 10:48 #3
Hej Jesper

Netgear'en er både router og modem, så skal jeg mon bare sætte et kabel fra 2 til 1 og gøre som du skriver? Jeg vil gerne have en løsning hvor der ikke skal være Lan kabel imellem de to, men hvor 1 sender signal og 2 "fanger" det trådløse signal og fungere som en slags forstærker eller bridge...
Avatar billede slotski Juniormester
22. december 2011 - 10:51 #4
Hej Treatmenice

Det ser spændende ud, men hvordan fungere det i praksis. Skal jeg sætte min netgear til her eller hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 11:07 #5
man sætter dem her i kontakten

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=5983860&sw=netgaer

der følger en ledning med til hver - den sætter du i og til den trådløse sender----- det foregår så trådlsøt til det apparat der også er det (tv) eller sæt en ledning til hvis du ønsker det
500 er lige så hurtig som med ledning bare via stikkontakten

i den anden ender kan den jo sættes i routeren eller hvad du nu vil - nu har du via stikkontkten en mulighed for enten med ledning eller hvis du har trådløst grej at bruge det "næsten" uden ledninger

er du det mindste i tvivl så gå i forretningen og få en snak med dem
m.v.h