Avatar billede weblance Nybegynder
29. december 2011 - 18:30 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Har fået mail om at jeg skal lukke min hjemmeside og ophøre med at bruge navnet

Hej,

Den 10/12 fik jeg en henvendelse via kontaktformularen på min hjemmeside, at jeg skulle ophøre med at kalde mig det jeg nu kalder mig og hjemmesiden skulle lukkes og at jeg fik 14 dage til at komme med et svar. Det har noget med trademark at gøre, og at de har rettighederne til dere/mit navn i både USA og Tyskland.

I første omgang troede jeg at det var fis eller en eller anden form for spam, men i dag har jeg fået en henvendelse fra samme person, og denne gang direkte på email og denne gang har jeg fået 14 dage mere..

Hvad skal jeg mene om det? Skal jeg ignorere det?

/Carl
Avatar billede Andyboy Nybegynder
29. december 2011 - 18:42 #1
Du skal ikke ignorere det. Ring til ham og find ud af hvorfor det overtræder trademark.
Avatar billede weblance Nybegynder
29. december 2011 - 18:44 #2
Jeg har lige snakket med ham, og han mener at mit logo og navn ligner hans logo og navn. Navnet er det samme og logoet ligner ikke særlig meget.

Skal jeg tage kontakt til en advokat?
Avatar billede Bdev Nybegynder
29. december 2011 - 19:11 #3
Det vil være nemmere at vurdere, hvis du skriver hvad det er for et navn det drejer sig om!!

Tror umiddelbart du har en god sag, men det er nemmere hvis man kender sagen.....

At de ejer et domænenavn i tyskland og USA der er magen til dit dk domæne gør jo ikke at du nødvendigvis overtræder noget. Det er der tusindvis af fortilfælde af.

[Hjemmeside slettet af admin da det ligner en signatur]
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2011 - 19:27 #4
det primære i en evt sag ville ligge i, om I skriver/arbejder med det samme område, eller om du laver noget helt andet og kun lokalt i dk.
Avatar billede weblance Nybegynder
29. december 2011 - 21:16 #5
Det drejer sig om weblance.dk (mit) og weblance.com (deres). Vi laver stort set det samme, og de har åbenbart registreret deres varemærke, og derfor vil de have mig til at lukke ned.
Avatar billede weblance Nybegynder
29. december 2011 - 21:18 #6
Så kan jeg se at de har "trademark" fra 4. november 2011, og mit firma er fra 2002...
Avatar billede Bdev Nybegynder
29. december 2011 - 23:12 #7
Når man ser begge favicons, så er de godt nok MEGET ens.

Hvis de havde deres logo/favicon først kan de nok godt have en sag.

Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje om det logo var vigtigt og ellers ville jeg skynde mig at ændre det.

At I har samme domænenavn, det vil jeg ikke mene du kan klandres. Derudover kan jeg ikke se en sammenhæng mellem de to webdesigns.
Avatar billede weblance Nybegynder
29. december 2011 - 23:45 #8
Ja logoerne er næsten identiske. Deres er fra november i år og mit er næsten 10 år gammelt . . . har det nogen betydning?
Avatar billede Bdev Nybegynder
30. december 2011 - 10:21 #9
Ja, det vil jeg mene har en betydning. MEN hvem der havde logoet først er jura og det skal kunne bevises.

Tror at du enten skal have en advokat eller finde på et andet logo og se om du kan finde en løsning med dem.

Det virker selvfølgelig urimeligt, hvis du havde logoet først, men det er som regel den der har flest penge der vinder den slags sager.
Avatar billede weblance Nybegynder
30. december 2011 - 10:59 #10
Hvor kan jeg få rådgivning om dette? Forbrugerstyrelsen?
Avatar billede Bdev Nybegynder
30. december 2011 - 11:54 #11
En advokat er stadig et godt bud. Ofte kan man også godt få lidt gode råd fra en sådan før taxameteret startes ;o)

Alternativt er det måske Patent- og Varemærkestyrelsen http://www.dkpto.dk/
Avatar billede keysersoze Guru
30. december 2011 - 12:06 #12
Man kan vel "angribe" denne sag på flere måder - a) du giver op på forhånd b) du vender den om og forsøger at anklage dem for kopiering c) Du hiver fat i en advokat.

Et lille gæt vil være at du kan få nærmere præcisering af dine rettigheder og muligheder på amino.dk

Bdev - husk at det ikke er tilladt at komme med irrelevante links som signaturer her på eksperten, det gør du stort set konsekvent i dine indlæg og det er derfor meldt som misbrug.
Avatar billede weblance Nybegynder
30. december 2011 - 12:12 #13
Jeg vil prøve Amino - tak for hjælpen alle sammen. Smid et svar, så får i lov til at dele point :)
Avatar billede keysersoze Guru
30. december 2011 - 12:18 #14
Ingenting til mig - jeg håber bare at du vil fortælle nærmere når der sker noget mere i sagen :)
Avatar billede Bdev Nybegynder
30. december 2011 - 12:19 #15
@keysersoze

Det har ikke været ment som irrelevante links, men som en signatur.

Er det ikke tilladt så stopper jeg med det. Ingen problemer.

Lad bare en anden få point. Jeg bruger dem ikke ;o)

Nolas Consulting
Avatar billede weblance Nybegynder
30. december 2011 - 12:33 #16
Tak alligevel :) Jeg skal nok fortælle hvordan det går!
Avatar billede baloose Nybegynder
31. december 2011 - 00:39 #17
Du har en god sag!
archive.org har været forbi din side allerede 5 April 2002 og den 14. feb. 2003 (01:06:35) har de været forbi igen og man kan se dit logo... den 14. feb. 2003 har de også været forbi weblance.com hvor der bare står at det er til salg!

så du var der først, dermed kan man også argumentere at deres trademark registrering bør annuleres.

weblance.com er godt nok registreret før weblance.dk men det må formodes at de bare kar købt weblance.com domænet af en anden.

men snak med en advokat, personligt HADER jeg firmaer/personer som registere trademarks og så bruger dem til at genere nogen der var der før dem, jeg vil simpelthen kæmpe mod dem om det så koster... Jeg tror også næppe at weblance.com er noget stort foretagende, jeg kan ikke engang finde en adresse på dem på deres hjemmeside og domænet er registreret igennem domainsbyproxy.com! Er du egentlig sikker på at de overhovedet har registreret et trademark?
Avatar billede baloose Nybegynder
31. december 2011 - 00:54 #18
PS. du er dog nød til at svare dem på deres henvendelse!

(og lad nu være med at tilbyde at sælge dem domænet på nogen måde... så får du problemer ved en sag i "Klagenævnet for Domænenavne".)
Avatar billede weblance Nybegynder
31. december 2011 - 00:57 #19
Det er svært at finde ud af om han har, men det tror jeg. Hele emailen ser således ud:

RE: Trademark Infringement Dear Sir or Madam:

Weblance Inc. owns and operates Weblance. The Company also owns trademarks associated with its business Weblance [, a sample of which is attached for your reference] [registered with the United States Patent and Trademark Office with the registration number "U.S. Reg. No. [ mark_173227922-183659367_._501486978_t  ]," attached hereto for your reference.

It has come to our attention that your business, Weblance, has been using our Trademark or a very similar mark ("Infringing Trademark") in association with the marketing, sale, distribution or identification of its products and/or services, and is thus trading on the name, goodwill and reputation earned by the Company. It is possible that you were unaware of this conflict and we believe it is in our mutual interest to bring it to your attention and resolve it.

Our Trademark provides us with certain proprietary rights, including the right to monitor and restrict the unauthorized use of our Trademark, or confusingly similar trademarks, in association with non-Company products or services. We must exercise this right to protect the value of both our Trademark and of our business. Our Trademark signifies the high quality of products and services offered by the Company and indicates to our customers and to the consuming public that all of our goods and/or services come from a single source. As such, it contributes substantially to the goodwill and value of the Company. USA Federal law AND GERMAN INTELLECTUAL PROPERTY LAW supports our position that confusingly similar trademarks may cause undesirable confusion in the public. This confusion may in this instance cause material and irreparable harm to our Trademark by eroding the distinct association among our Trademark, our products and services, and the Company. Your actions constitute trademark infringement and unfair competition under both state and federal law, including the Lanham Act, (15 U.S.C. §§ 1051-1127). Remedies for such infringement can include payment of actual and treble damages, recovery of profits, reimbursement of attorney's fees, and may also include injunctions against your further use of the Infringing Trademark and the seizure of infringing materials.
We respectfully request that you immediately discontinue any and all use of the Infringing Trademark in association with the marketing, sale, distribution, or identification of your products or services.
Please respond to us in writing or email within fourteen (14) calendar days indicating that you will cease and desist from any and all further use of our Trademark, the Infringing Trademark, or any confusingly similar trademark. We hope this issue can be resolved civilly and that we can avoid pursuing any further legal remedies.

This letter is not intended to be a full statement of the facts in this matter, nor is it a waiver of our rights and remedies, whether at law or equity, all of which are expressly reserved.

Jeff Williams
Legal Department
jeff@weblance.com
Los Angeles +1-805-419-9779
Manilla +63-906-207-7335
Avatar billede weblance Nybegynder
31. december 2011 - 01:27 #20
Je har været i både telefonisk og skriftlig kontakt med Jeff Williams.
Avatar billede Bdev Nybegynder
31. december 2011 - 10:28 #21
@baloose
Det er godt set. archive.org er en god vinkel.

Jeg synes helt klart også at du skal tale med en advokat. Han vil også kunne fortælle dig om dine rettigheder og hvad du kan risikere.

Godt nytår

Nolas Consulting
Avatar billede weblance Nybegynder
31. december 2011 - 15:52 #22
Fantastisk med så god en hjælp. Jeg var næsten ved at miste modet og give op. Det er ikke til at vide hvor langt ham den anden er villig til at gå.
Avatar billede weblance Nybegynder
13. november 2013 - 22:35 #23
Må hellere få lukket.