Avatar billede radiomus Nybegynder
30. december 2011 - 11:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mangler en multifunction printer med direct scan to email

Jeg har søgt og søgt, og må desværre konstatere at alle printere som jeg har fundet med scan to email kører via pc og mail programmer.

Jeg søger derfor en Multifunktions printer der kan sende direkte til en e-mail uden brug af pc.

Krav:
A4 farve printer
Gerne laser printer, men hvis i har forslag til inkjet printere eller dedikerede scannere så må i også gerne give et bud på det.
Gerne i prislejet 2000-3500kr. Max 5000 kr inkl. moms.

Skal indeholde:
Direct scan to email
ADF - Automated document feeder
meget gerne wifi - men kan nøjes med alm. netværksforbindelse.

Den skal primært bruges som bilags scanner. Sekundært som kopimaskine.

Kommer ikke til at printe særlig meget. Dvs størrelsen på papir bakken og kvalitet på printet er mindre vigtigt. Har allerede en dedikeret højkapasitet printer.

Håber der er nogle som kan hjælpe.

/Radio
Avatar billede finb Ekspert
30. december 2011 - 13:48 #1
læser med... finb
Avatar billede juleulven Nybegynder
30. december 2011 - 15:55 #2
Xerox Workcenter 6505 ... http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5059105

Jeg har lige været ude hos en kunde og installere denne ...
kører SMTP e-mail og farve...Den er lidt langsom i feeder og har begrænset papirkapacitet ...

men det skal nok ses ud fra at jeg til hverdag installerer produkter i 100-->500.000,- klassen ...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2011 - 19:42 #3
Det her er min næste printer:
http://www8.hp.com/dk/da/products/printers/product-detail.html?oid=4116999
Som jeg forstår dette her skulle den kunne scanne til email, når den er blevet sat op til det. Der er email funtion i display:
http://h71036.www7.hp.com/hho/us/en/ep/articles/scan-to-email-network-folders.html
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2011 - 19:46 #4
Og så har den også samtidigt deltaget i en test, hvor den blev rost meget:
http://komputer.dk/test/printere/hp-officejet-pro-8500a-e-all-in-one

http://komputer.dk/test/printere-0
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2011 - 19:54 #5
Har også set en test på taenk.dk hvor den sammen med en Canon printer fik deres anbefaling.
Men det kræver medlemskab at se denne test, eller også kan man købe sig adgang til testen. Det koster vist 50 kr så vidt jeg husker.
Avatar billede juleulven Nybegynder
30. december 2011 - 20:00 #6
@220661 Jeg tillader mig lige, at prikke til dit forslag:

1. netværk er en option og ikke som default
2. ingen steder nævnes SMTP-scan som var trådstarters krav
3. det er en blækprinter ...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2011 - 20:11 #7
Jamen det er i orden. Må indrømme jeg ikke fik set alle hans krav før jeg sendte. Så hvis den ikke kan bruges ses der bare bort fra min kommentar.

Der står nu også forslag til inkjetprintere i indlægget, så det kan du ikke bruge som argument.

Og udskriftøkonomien for laserprinter er ikke så god som den var i gamle dage. Med den nyeste teknologi er blækprinteren faktisk lige så billig som laser. Og printes billeder og mixed images er blækprinteren noget billigere i brug.
Så det er helt et spørgsmål hvad den skal bruges til.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 14:27 #8
#6 juleulven Kan du ikke lige forklare hvad SMTP-scan er?
Har søgt på det, men bliver ikke klogere
Det er ikke dette?
http://h71036.www7.hp.com/hho/us/en/ep/articles/scan-to-email-network-folders.html
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. januar 2012 - 12:04 #9
argh .. havde skrevet en roman som den slettede...
nå det bliver noget kortere...

det du linker til er "pullscan". dvs et program installeret på en computer som henter et image fra en MFP og åbner en ny email hvor i det bliver vedhæftet.

Så det du linker til er en memllemting imellem SMTP-scan også det man kender fra gamle dage hvor man åbnede "indlæs billede fra scanner eller kamera" i f.eks word.

SMTP-scan gør det samme MEN uafhængigt af noget software på en computer...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2012 - 13:33 #10
HP har faktisk udviklet en teknologi, så printeren kan sende uden brug af PC - det har de haft lidt over et år...

Jeg ved ikke om det virker via en indbygget SMTP-server, eller om der er konfigureret en HP-baseret SMTP-server på nettet, som printeren benytter - men de nyere printere der kan scanne til mail, har simpelthen også deres egen mailadresse, så man også kan sende mails til printeren, og den vej få printet vedhæftede filer o.lign.

Det blev iøvrigt for langt tid siden nævnt i "So-ein-ding", så har man tid til at pløje de gamle udsendelser igennem, kan man nok finde indslaget.

På linket til HP (http://h71036.www7.hp.com/hho/us/en/ep/articles/scan-to-email-network-folders.html) står der faktisk også i bunden under kommentarer, at en bruger bekræfter at det virker på den måde... - og at artiklen er elendigt beskrivende på det område.

Jeg er ikke bekendt med laserprintere i den prisklasse der kan scanne - men måske kunne et opkald til HP afklare spørgsmålet.

Jeg kender heller ikke til at andre end HP har lanceret printere med scan-til-mail (uden PC)... - igen i "hjemmeprislejet".
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2012 - 17:24 #11
Sådan læste jeg også artiklen. Men om det foregår på den ene måde eller den anden har jeg ikke forstand på.
Avatar billede radiomus Nybegynder
11. januar 2012 - 12:27 #12
Jeg endte med at købe The HP Officejet Pro 8600 Plus. Den kan rent faktisk sættes op til scan direkte til mail. Læste selv de meget vage artikler inde på hp ang. scan to mail, men en youtube video viste hvordan den kunne gøre det uden pc.

Den er desværre kun inkjet, men da scanner funktionen var vigtigst så blev det den. Den koster betydeligt mindre en laserprintere med samme funktion.

Juleulven smid et svar, så får du point fordi du hjalp med mange gode indlæg.

/Radio
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2012 - 16:27 #13
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. januar 2012 - 17:09 #14
velbekomme da :) godt du fandt en printer der kunne det du ønsker ...