Avatar billede lhchjo Nybegynder
31. december 2011 - 13:09 Der er 4 kommentarer

Optage på fladskærm

Jeg har en sony fladskærm uden optager funktion. Hvad skal jeg købe og sætte til for at det kan komme til at optage. ? Det skal være noget der er meget nemt og bare fungerer.
Avatar billede keysersoze Guru
31. december 2011 - 13:26 #1
Der er masser af muligheder og den bedste kan let variere i forhold til hvad du har i forvejen og/eller hvad du kunne tænke dig ekstra ved siden af. Du kan fx benytte en Playstation 3 med PlayTV eller optage med en computer - men de letteste setup vil formentlig enten være en boks fra din TV-udbyder, fx Yousee, hvis de tilbyder dette eller en harddisk-optager.
Avatar billede lhchjo Nybegynder
31. december 2011 - 13:50 #2
tak jeg have selv tænkt en harddisk-optager er det lige gyldigt hvilken og er det nemt...at leje en boks fra yousee bliver vel i sidste ende for dyr!
Avatar billede claes57 Ekspert
31. december 2011 - 14:05 #3
jeg har en http://shop.humac.dk/pi/Elgato_EyeTV_Hybrid_Stick_13775_.aspx
og optager så på pc. Det giver fuld kontrol over backup-muligheder og jeg kan sætte  ekstra disk i hvis behovet opstår.
Avatar billede keysersoze Guru
31. december 2011 - 14:10 #4
en løsning hos yousee koster selvfølgelig månedligt - tror det er 89 - så over tid kan det godt blive dyrere, til gengæld får du også mulighed for fx at leje film, se gratis film, se tv arkiv osv.

køber du en harddisk-optager skal du gå efter en med MPEG4 tuner - ellers går du glip af mange tv-kanaler om kort tid, derudover er det nok primært harddisk-størrelsen samt muligheden for DVD/BluRay/3D BluRay du skal bestemme dig for vigtigheden af og selvfølgelig ikke at forglemme at du kan tilslutte dit signal (nok primært en udfordring hvis du ikke har alm antennestik). Der vil altid være ekstra ting som WIFI, design eller lignende der kan være interessant men om de ting er nødvendige kan nok kun du svare på.

Er det vigtigt at løsningen skal være let at betjene vil det måske også være en god idé at tage ud i en butik og se fx fjernbetjeningen.

Skal du have bedre anbefalinger kan det måske være en idé at gå forbi flatpanels.dk eller recordere.dk.