Avatar billede peterchristian Nybegynder
04. januar 2012 - 15:05 Der er 6 kommentarer

Ny pc med Vga og Hdmi kan man bruge det til 2 skærme.?

Har tidligere haft et graffikkort med 2 udgange, Vga og DVI til mine 2 skærme, og har nu fået ny pc hvor der er Vga og Hdmi. Kan man bruge Hdmi signalet med et kabel fra Hdmi til Vga til den ene skærm og bare almindeligt Vga fra den anden.?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2012 - 15:13 #1
Du kan ikke konvertere fra vga til hdmi, det er to forskellige signaler. Så skal du have en box der kan klare det for dig og de koster en del. Du kan uden videre konvertere fra HDMI til DVI.
Avatar billede Cypern Nybegynder
04. januar 2012 - 15:44 #2
Køb dig en HDMI splitter og udvid skærmarealet så det fylder begge skærme.

http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_splitter_187_da/?gclid=CJCxwMTNtq0CFeYvmAodjXLfIA
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2012 - 15:48 #3
#2
Hvorfor spilde penge på det, når man kan nøjes med en HDMI til DVI til en 20'er.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2012 - 15:58 #4
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4093&Grp=&n=10

Eller hvis du har kabel:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4233&n=10

Kan sikkert fås billigere andre steder, nu vidste jeg bare at de havde dem hos Harald Skrald.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. januar 2012 - 15:58 #6
#5
Tror bare det er HDMI der skal konverteres til DVI, som vist i #4. Men det ved vi ikke mm opretter kommer på banen. Er du der peterchristian? Lidt feedback ville være dejligt.