Avatar billede Henrik26 Nybegynder
05. januar 2012 - 22:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bankrente på opsparing - Bank i udlandet

Er der nogen, som kender en søgemaskine, der henviser til banker i udlandet, som giver en god rente på opsparing med binding i 3-5 år.

Skal man finde en dansk bank, så er Mybanker.dk en rigtig god hjælp til søgning. I øjeblikket kan man få en rente på 3,75%, hvis man binder pengene i 3 år.

Men mon ikke der er mulighed for at få en bedre rente i udlandet? Eventuelt Sverige, hvor jeg tror valutarisikoen er begrænset.
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. januar 2012 - 23:56 #1
Sverige - det troede jeg også engang - købte svensk obligatioenr da en svensk krone kostede 1,30 Dkr - da de blev trukket ud kostede en svensk krone 0,80Dkr - jeg tro ikke Sverige er begyndt at binde sig til Euroen som den danske krone så jeg vil ikke anse risikoen som begrænset.
Avatar billede Henrik26 Nybegynder
20. februar 2012 - 22:17 #2
Der er ikke indkommet svar, så jeg lukker tråden.