Avatar billede tintir Nybegynder
10. januar 2012 - 13:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan man prøve sætter sin html koder ind på nettet.

Hej.
Da jeg læste om html og lærte om det kunne jeg godt sætte det ind på nettet hvor jeg prøvede at se hvordan det så ud. Nu er der jo kommet nyere versioner af google chrome og explorer. I de nyere versioner kan man normalt ikke se filer feltet. Jeg ved ikke hvordan man får det frem. For inde under filer i explorer kan man åbne sine gemte filer. Jeg har så prøvet at åbne min html og nu studere jeg php. Det er jo nok det samme, men problemet er der jo. Hjælp mig.

Tintir
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2012 - 14:17 #1
Hvis dine filer er gemt som PHP, ASP eller .NET skal du have en server ind over for at kunne tolke dem - så du skal enten selv installere en server lokalt hos dig eller du skal ud og finde en host der understøtter hvad du har behov for.
Avatar billede DanskerFyr Nybegynder
10. januar 2012 - 14:34 #2
Hvis det blot er HTML, så kan du bare trække filen over i chrome/internet explorer vinduet, og på den måde åbne den.

Ellers kan du højreklikke på filen og vælge "Åben med".
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. januar 2012 - 17:35 #3
Og hvis du ikke trækker den over, kan du bare skrive dens fulde placering i adresselinjen. Alternativt kan du starte med at skrive:

C:

Hvor du så gerne skulle få en oversigt over filer/mapper på din C-drev og så kan du klikke dig frem til hvad det nu skulle være.
Avatar billede tintir Nybegynder
14. januar 2012 - 15:28 #4
Det virker stadig ikke.
Det er blandet mellem html og php. For jeg har hørt at der SKAL være html i og at php er noget der skal stå inde i html.

Det der med C: virker ikke for min computer. Den skriver ikke hvor den ligger, selvom det vil være det letteste. Om jeg ved hvordan man stiller den til php ved jeg faktisk ikke. Det har jeg brug for hjælp til. Om der er nogen der kan fortælle mig det?
Avatar billede keysersoze Guru
14. januar 2012 - 15:35 #5
Du skal som nævnt sætte en server op hvis du skal kunne tolke serverside-filer på din lokale maskine - kig på fx xampp; http://www.alt-om-webdesign.dk/programmer/12-webdesign/4-opsaetning-af-testwebserver-xampp.html
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juni 2012 - 20:03 #6
Tak for det rigtige svar.