Avatar billede pellepwnedu Nybegynder
10. januar 2012 - 13:30 Der er 2 kommentarer

3 ip'er - router skal sættes til at lave dynamiske ip'er

Hej Eksperter.

Jeg er flyttet ind i en andelslejlighed og har bestilt fibernet via. Comx. Det var kun muligt gennem dem, at få 3 ip'er og man skal køre igennem deres router for, at komme på nettet.

Problemet er vi bor 3 personer i lejligheden og har ofte venner eller andre pc'er i huset der skal tilsluttes nettet og det kan vi ikke pt. da vi kun har 3 ip'er.

Jeg fik fortalt, at det var muligt at sætte min egen router op via deres så jeg kan bruge den som trådløs router, da det har den anden ikke en mulighed for og sætte den op så den kan lave dynamiske iper så det er muligt at få flere iper op, så vi har mulighed for, at lave noget lan f.eks.

Håber i kan hjælpe mig med at sætte min router op og forklare mig lidt om hvordan man skal gøre.

Mvh Pelle
Avatar billede Matekick Nybegynder
10. januar 2012 - 15:11 #1
Pr standard, burde en router pr automatik selv give DHCH ip'er, så i mine øjne, burde i kunne smide et enkelt stik i jeres egen router, og så burde den smide nogle ip'er ud.

Havde det samme på et tidspunkt, da jeg kun havde en ip, smed jeg bare min egen router til udbyders router, og ventede en times tid, før routeren tog imod ip'en, og så funkede det, for mig hvert fald.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
10. januar 2012 - 15:16 #2
Hej

Jeg tror de mener 3 "eksterne" IP'er hos Comx. Hvis du sætter din egen router i forlængelse af deres, og sætter den op til DHCP samt NAT, burde der ikke være nogle problemer med IP-adresser.