Avatar billede scape-goat Nybegynder
11. januar 2012 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskriv til PDF via makro

Hej

Jeg har lavet nedenstående kode til udskrivning til PDF via makro.

Makroen virker. Men den udskriver hele "XXX" arket - hvordan afgrænser jeg, så jeg kan vælge hvilke sider jeg vil udskrive f.eks. side 1 - 5. ?

Kan jeg i samme makro vedhæfte pdf.filen til en ny email?

Sub Print_To_PDF()
'
SaveDir = "S:\Mester\"
Filename = Range("B11")
'
Sheets("XXX").Activate
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=SaveDir & Filename & ".pdf", Quality:= _
    xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
    OpenAfterPublish:=False
Sheets("Mester").Activate
End Sub
Avatar billede scape-goat Nybegynder
12. januar 2012 - 11:31 #1
Jeg har nu fundet ud af at udskrive området korrekt til PDF - se nedenstående.

Jeg har problemer med mit "Filename" nu.

I celle B11 skal der stå firmanavn. Når jeg indtaster:  /  i celle B11 fungere makroen ikke - uden: /  i navn fungere den.

En der har et forslag ?

Sub Print_To_PDF()
'
SaveDir = "S:\XXX\Mester\"
Filename = Range("B11")
'
Sheets("XXX").Activate
Dim MyRange As Range
Range("A1:M319").Select
Set MyRange = Range(Selection, Selection.End(xlDown))
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = MyRange.Address
'
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=SaveDir & "XXX " & Filename & ".pdf", Quality:= _
    xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
    OpenAfterPublish:=False
'
Range("A1:M369").Select
Set MyRange = Range(Selection, Selection.End(xlDown))
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = MyRange.Address
Sheets("Mester").Activate
End Sub
Avatar billede Tryphon Nybegynder
13. januar 2012 - 08:48 #2
Skråstreger er ikke gyldige i filnavne. Hvis du forsøger at gemme filen manuelt med en "/", så får du heller ikke lov. Kunne du evt. anvende "_" istedet??
Avatar billede scape-goat Nybegynder
13. januar 2012 - 09:00 #3
Nå ja det har du ret i.

Problemet er at der i cellen skal stå firmanavne. Så A/S vil forekomme en del gange.

Kan man evt. sige i makroen at den ikke skal skrive "/" - så A/S bliver til AS - så den kan gemme filen ?
Avatar billede scape-goat Nybegynder
13. januar 2012 - 09:33 #4
Derudover vil jeg stadig gerne kunne vedhæfte PDF.filen til en email, en der har et forslag ?
Avatar billede scape-goat Nybegynder
13. januar 2012 - 10:23 #5
Har løst skråstregsproblemet med denne formel i excel..

=ERSTAT(B11;FIND("/";B11);1;"")

Så mangler jeg bare at kunne vedhæfte filen til email :)
Avatar billede Tryphon Nybegynder
13. januar 2012 - 11:49 #6
Kigger med. Jeg har også brug for det, men det varer en uge til 14 dage inden jeg får tid til at kigge på det. Hvis der ikke er svar inden, følger jeg lige op. Det er noget med en metode, der heder SndMail, men jeg har ikke kigget på den endnu.
Avatar billede scape-goat Nybegynder
25. april 2012 - 11:02 #7
Svar for at lukke tråden, og undgå mails.