Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
15. januar 2012 - 05:34 Der er 5 kommentarer

Forskel på trådløst navn og SSID

Da jeg for nyligt modtog den nye trådløse router fra telenor viste den rigtignok det ene navn "telenorxxxx" som stod skrevet. Routeren som er en ZyXEL P2601HN viser nu - efter at jeg har været lidt pilfingret - 2 trådløse forbindelser. Begge med samme SSID og begge med næsten samme navn, dog har den ekstra forbindelse føjet et 2 tal på navnet. Men har du et bud på hvorfor den nu pludseligt udsender 2 forbindelser. Og nej, det er ikke en af de ekstra 3 forbindelser som boksen tilbyder!
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
16. januar 2012 - 00:20 #2
Kalder du det et svar ???
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
16. januar 2012 - 00:28 #3
nej en kommentar vh kristian
Det er hjælp til selvhjælp
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
16. januar 2012 - 03:24 #4
Ingen kommentar.

Nå men, jeg fandt selv problemet. Det jeg så blandt de trådløse forbindelser var en lokal oprettet trådløs profil nummer 2. Så det er åbenbart ikke kun det der hænger i luften, man ser i denne liste!
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
16. januar 2012 - 03:27 #5
Jeg tror s.u aldrig jeg kommer til at forstå forretningsgangen på dette sted.
Jeg har fx netop sendt et svar, men den forsvandt ud i ingenmandsland ???