Avatar billede c-holst Novice
15. januar 2012 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sekundær skærm tænder ikke.

Hej. Jeg har lige anskaffet mig en ekstra skærm, så jeg nu har 2.

Det er begge samsung 913N

Den ene er sat til vga og virker perfekt.

Den anden er sat til dvi stikket med en vga adapter inden skærmens stik.

Den anden slærm bliver fundet korrekt af windows og opsætningen til dualview synes også at fungere efter hensigten. Musen kan køre ind på skærmen.

Eneste problem er, at den ikke tænder op.

Tror selv adapteren er problemet, men hvad tror i?

MVH

Carsten/c-holst
15. januar 2012 - 13:35 #1
...Musen kan køre ind på skærmen. ...
...at den ikke tænder op....

Øhhh - hvordan skal det forståes ?

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede c-holst Novice
15. januar 2012 - 13:47 #2
Det skal forståes sådan at skærmen som sådan er sat op som jeg vil have det. Eneste problem er, at den ikke tænder.

Så jeg antager at der et sted i forbindelsen er noget der svigter.

Det gør den heller ikke hvis jeg sætter den til alene. kun via dvi med adapteren.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. januar 2012 - 13:58 #3
Som Karise skriver
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Er det samme kort de er sat til eller er VGA sat til bundkortets VGA udgang?
Avatar billede c-holst Novice
15. januar 2012 - 14:52 #4
De er sat til det samme grafikkort begge to. Skærmene fejler intet.

Prøver lige at reinstallere grafikdriveren, evt til nyeste version.

og så prøver jeg også lige om jeg kan låne mig til en skærm med dvi indgang

Kører xp pro
asus k8n
AMD 3400+
6800LE
1,5 gb ram
samsung sycmaster 913N
Avatar billede c-holst Novice
24. januar 2012 - 15:32 #5
Tusind tak for jeg interesse i at hjælpe.

løsningen var åbenbart at bruge et rigtigt dvi til vga kabel og ikke et dvi kabel med adapter.

sådan får man løst det problem og får samtidigt den evige "ekstra -kabel/dimse bunke man altid lige kan bruge" til at vokse lidt mere.:-)

smid nogle svar hvis i vil have point.
24. januar 2012 - 15:40 #6
Læg selv [svar] og EFTERFØLGENDE [accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede c-holst Novice
24. januar 2012 - 19:01 #7
Det er helt i orden.