Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 10:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Service pack 2 vil ikke installeres.

Jeg har lovet at hjælpe en kollega med at få pc-en til at "spille".
Har lavet alle opdateringerne og så skulle SP2 installeres, hvilket ikke lykkes!
Der er Microsoft Security Essentials antivirusprogram, som jeg også har prøvet at deaktivere.
Jeg har kørt en CCleaner og Malwarebytes Anti Malware.
Hvorfor vil skidtet ikke installeres.
Jeg har også prøvet at lave en ny bruger med administrator rettigheder - virker heller ikke.
Har prøvet Værktøjet System Update Readiness til Windows Vista (KB947821) - virker heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 10:27 #1
denne her har du været igennem ikke

du melder ikke noget om 32 eller 64 bit så denne er til 32 bit

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=16468

m.v.h
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 10:35 #2
Det er 32 bit.
Der er ikke sproget dansk i det du ønsker jeg skal prøve. Går det?
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 10:36 #3
32 bit. Der er ikke sproget dansk i det du foreslår at jeg skal prøve. Går det?
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 10:42 #4
Jeg har downloadet Service Pack 2 og prøvet at installere denne. Det gik heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 10:52 #5
nu ved du hvor vigtigt det er med korrekte oplysninger
du kan ikke installlere en engelsk på en dansk og omvendt

så hent den her

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d

det du nok skal gøre inden du installerer er at rense din pc med ccleaner

også rense register

http://ccleaner.ine-hn.org/?gclid=CIDShczk1q0CFUhrfAodU0zAnA

m.v.h
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 11:18 #6
Hej
Jeg har prøvet de ting du foreslår og det hjælper ikke.
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 11:35 #7
Her er den fulde fejlmeddelelse:

Lognavn:      System
Kilde:        Microsoft-Windows-Servicing
Dato:          17-01-2012 10:24:11
Hændelses-id:  4375
Opgavekategori:Ingen
Niveau:        Fejl
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      ckskilte-PC
Beskrivelse:
Det var ikke muligt at fuldføre angivelsen af pakke Package_for_KB982799_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 () til Installeret(Installed) tilstand
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Servicing" Guid="{bd12f3b8-fc40-4a61-a307-b7a013a069c1}" EventSourceName="Microsoft-Windows-Servicing" />
    <EventID Qualifiers="49152">4375</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2012-01-17T09:24:11.000Z" />
    <EventRecordID>395848</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>ckskilte-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <UserData>
    <CbsPackageChangeState xmlns="http://manifests.microsoft.com/win/2004/08/windows/setup_provider">
      <PackageIdentifier>Package_for_KB982799_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1</PackageIdentifier>
      <ReleaseType>
      </ReleaseType>
      <PackageState>Installed</PackageState>
      <PackageAssembly>Package_for_KB982799_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1</PackageAssembly>
      <Operation>Installed</Operation>
      <OperationCompleted>True</OperationCompleted>
      <ErrorCode>0x800f0826</ErrorCode>
      <RebootOption>False</RebootOption>
      <MissingElements>
      </MissingElements>
    </CbsPackageChangeState>
  </UserData>
</Event>
Avatar billede jokkejensen Novice
17. januar 2012 - 12:21 #8
Husk at vista's service pack's kommer med et oprydningsprogram, der forhindrer brugern i at afinstallere service packs.

SP1 = vsp1cln
SP2 = compcln

Hvis de er afviklet kan du efter min bedste overbevisning ikke afinstallere.

/J
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 12:32 #9
mit problem er at jeg ikke kan INstallere service pack 2, så jeg forstår ikke lige dit svar?
17. januar 2012 - 12:50 #10
Hmmm... når du har manuelt hentet instalationpakken, så "HøjreMusseTast - Kør som Administrator..." ???
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 12:58 #11
@karise_larry: Er der forskel på det du foreslår og så starte programmet fra en bruger med administratorrettigheder?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 13:21 #12
hvis du ikke kan installere servicepack 2 så der være en fejl i din windows installation

har du prøvet at reparere den via cd/dvd fra microsoft
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 13:41 #13
Nej, nu er det sådan at der desværre ikke er en cd med.
Kan jeg downloade en iso-fil?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 13:52 #14
jeg skal gøre opmærksom på jeg ikke har prøvet den

http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

men det er da en mulighed

m.v.h
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. januar 2012 - 14:19 #15
Nej, den koster penge ;-)
Er der ikke andre der har nogle muligheder jeg kan prøve?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 16:06 #16
http://downloadsquad.switched.com/2008/01/26/no-vista-installation-cd-you-can-still-download-a-vista-recover/

det er noget af et lotteri du udfører når du ikke engang har lavet de recovery cd der fik mukigheden da du købte den

kender heller ikke den
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 16:08 #17
ender samme sted desværre
det kan være der er en der ved hvor de ligger
der er gratis på nettet eller har været
Avatar billede jokkejensen Novice
17. januar 2012 - 16:17 #18
#9 > ohh sry, læste vist lidt for hurtigt, troede du ville af med den.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. januar 2012 - 16:18 #19
#11 > ja der er stor forskel. Især hvis UAC ikke er dræbt.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. januar 2012 - 16:40 #20
og er du sikker på den ikke ligger og er fejlet i fra et tidligere forsøg gennem vista's uhyggelige auto windows update.

Så skal du lige have den væk igen vha fejlsikret tilstand, og køre en frisk windows update..

Desuden kan det hjælpe at forsøge i fejlsikret tilstand logget ind som administrator, evt lige køre en checkdisk først på dit C:, samt en sfc /scannow

Men læs mere om fejlen, der er mange der sidder (har siddet, hedder det vist) med samme:

http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=microsoft-windows-servicing+4375++KB948465&pbx=1&oq=microsoft-windows-servicing+4375+KB948465
Avatar billede jstenbak Nybegynder
01. februar 2012 - 21:53 #21
Jeg geninstallerede pc-en