Avatar billede exAHSacto Nybegynder
17. januar 2012 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Updater query med textbox value

Hej alle,

Jeg ønsker, at opdatere en tabel med en update query, hvor "Update to" skal være værdien fra en textbox.

hvordan skal dette sættes op?

mvh
Anders
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 14:37 #1
DoCmd.RunSQL "UPDATE din tabel Set dit felt =" & Me.formularfelt
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
17. januar 2012 - 14:43 #2
hvor skal dette indsættes?

kan du ikke uddybe det lidt? hvor kommer textbox value ind? osv
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 14:49 #3
Du kan prøve at indsætte koden i feltets BeforeUpdate. Teksrboksens værdi fremkommer af Me.formularfelt, som du naturligvis udskifter med navnet på det aktuelle felt.
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
17. januar 2012 - 15:02 #4
jeg er meeeeget ny til Access og derfor vil en mere specifik uddybning være meget rart.

jeg troede jeg kunne klare det ved følgende:
Update to: [Forms]![tbl_data_input]![txt_input]
men dette virker ikke

tak for hjælpen btw :)
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 15:12 #5
Hvis du vil gøre det med en forespørgsel, skal du først lave din opdateringsforespørgsel. Derefter indsætte dit felt i forespørgslen, så forespørgslen ved hvad der skal opdateres til således:

[forms]![formularnavn]![feltnavn]

Men hvilken post skal opdateres. Hvis du har f.eks. 10 poster i tabellen, skal du angive hvilken post der skal opdateres, ellers vil forespørgslen opdatere alle poster. Men det er måske også meningen?
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
17. januar 2012 - 15:24 #6
jeg kan se, at jeg skrev forkert før.. jeg skrev tbl i stedet for frm:
[Forms]![frm_data_input]![txt_input]

ja, alle poster skal opdateres på baggrund af et kriterie, som jeg har styr på. Kriteriet er at en anden post ikke må være Null.

jeg tænker, at jeg bare kan køre query'en fra VBA...
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 15:27 #7
Du kan fyre din query af med denne:

Docmd.openquery "Forespørgslen navn"
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
17. januar 2012 - 16:11 #8
der må mangle nogle helt elementært, for der sker intet.

field: test
table: tbl_data_input
update to: [Forms]![frm_input]![txt_input]

txt_input = manuelt dato input fx = 01-01-2012

når jeg prøver at kører query'en, da kommer følgende besked op: "Enter parameter value" ???
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 16:20 #9
Mit sidste forslag er kun et eksekvering af din query, så fejlen må ligge i query'en.

Må jeg se din SQL.