Avatar billede iversen84 Novice
17. januar 2012 - 15:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"mappe" et drev som administrator

Hejsa

Jeg har hørt en fugl synge om at administrator brugeren er deaktiveret i win 7, jeg har medbov for at mappe et drev som administrator, er der en der kan hjælpe mig med det ?

Mvh.
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2012 - 15:51 #1
Kig i administrator-gruppen om der ikke er en bruger der som du kan "aktiverer", eller på anden vis gøre brug af. Der er altid en administrator fra systemets fødsels af.
Avatar billede rebecca Novice
17. januar 2012 - 17:01 #2
For at aktivere Administrator-kontoen åbner man Start-menuen og klikker på Alle programmer og derefter på Tilbehør. Her finder man programmet Kommandoprompt, som man højreklikker på og vælger Kør som administrator...

Kommandoen for at aktivere Administrator-kontoen er: Net user administrator /active:yes
Avatar billede rebecca Novice
17. januar 2012 - 17:03 #3
Ps...Husk at lukke dine åbne spg.
Avatar billede iversen84 Novice
24. januar 2012 - 08:02 #4
Rebecca, kom med et svar, så du kan få point :)
Avatar billede rebecca Novice
24. januar 2012 - 09:30 #5
Ps...
Hvis du en dag vil have kontoen væk igen er fremgangsmåden den samme du skriver blot >>> Net user administrator /active:no <<< i stedet for.

Mvh.Rebecca