Avatar billede zetto123 Nybegynder
17. januar 2012 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Switch/Hub?

Hej.
Jeg skal til at købe en switch/hub, men aner ikke hvilken en af dem jeg skal købe.
Har ingen router, så den skal jo selv kunne lave ip-adresser til alt der bliver tilsluttet.
Den skal kunne tage 1000 Mbps.
aner ikke om jeg skal købe switch eller hub, har hørt noget om at en switch ikke kan finde ud af at lave ip-adresser men deler en Ip til alle enhederne der bliver tilsluttet.
Jeg bor i andelslejlighed så vi deler alle det samme net.
hvad vil i sige jeg skal købe?
Avatar billede chalde Seniormester
17. januar 2012 - 21:56 #1
Har ingen router, så den skal jo selv kunne lave ip-adresser til alt der bliver tilsluttet
Så er det netop en router du skal have fat i.
17. januar 2012 - 21:59 #2
... og en HUB kan faktisk ikke skaffes/købes mere ...

Hvor mange 'port' huller skal du bruge ?
Avatar billede zetto123 Nybegynder
17. januar 2012 - 23:18 #3
jeg skal bruge 8 porte.
men vil det sige jeg ikke kan gøre det på andre måder end at købe en router?
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
17. januar 2012 - 23:59 #4
Ja, hvis du ønsker dit eget netværk med uddeling af ipadresser. Man kan få routere med indbygget switch. Man kan også få dem med indbygget access point, så du kan blive trådløs.
Avatar billede zetto123 Nybegynder
18. januar 2012 - 07:14 #5
Jeg har ikke brug for det trådløse, men tak for hjælpen så vil jeg finde en router til mine behov.
Avatar billede zetto123 Nybegynder
07. februar 2012 - 19:50 #6
lukker