Avatar billede weblance Nybegynder
19. januar 2012 - 22:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk DNS og routere

Hej eksperter

Jeg arbejder med et projekt hvor jeg skal placere flere forskellige mini webservere rundt omkring i landet. Disse webserveres internetforbindelse bliver et 3G modem. Problemet er så bare at en fast IP til mobilt bredbånd er ret dyrt og derfor var jeg ved at spekulere lidt i dynamisk DNS. Der er jo flere routere der understøtter DDNS, som f.eks. ZyXEL NBG-417N. Men hvordan fungerer dette i praksis? Hvor skal man have en konto for at dette fungerer?

Som sagt, så skal der placeres flere webservere rundt omkring i landet. På nuværende tidspunkt ca. 100. Findes der en DDNS leverandør, hvor jeg få en konto og kan oprette flere DNS?

/Carl
Avatar billede chalde Seniormester
19. januar 2012 - 22:14 #1
Du skal nok forvente at smide et par kroner for flere, men prøv www.dyndns.com www.tzo.com eller www.no-ip.com
Men undersøg i første omgang manualen for hvem de kan tale med. Min linksys kan f.eks. kun tale med dyndns eller tzo.
Hvis du kan afvikle software på serverne, så har flere af udbyderne af ddns en klient til at håndtere det.
Avatar billede weblance Nybegynder
19. januar 2012 - 22:26 #2
Tak for det. Serveren kan ikke køre en klient, så det skal være routeren.
Avatar billede weblance Nybegynder
13. november 2013 - 22:34 #3
Lukker.