Avatar billede patrick14 Nybegynder
20. januar 2012 - 17:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget giver det at skifte CPU

Hej

Jeg har en 6 år gammel Acer Travelmate 4200AWLMI, hvor meget giver det at skifte CPU´en i den? I forvejen har den 3 GB ram og vista home basic 32 bit.
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2012 - 17:52 #1
Det kan slet ikke betale sig, det er en uddød socket type - PPGA478 den processor / bundkort har.

Kig hellere efter en ny og bedre bærebar. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2012 - 17:57 #2
det vil du typisk ikke kunne (standarder er skiftet).
Så det er nyt bundkort/cpu/ram - og der er noget nær umuligt på bærbare.
En hvilken som helst bærbar med samme størrelse skærm vil i dag være langt hurtigere. Og der er flere i området 3-4000kr.
Så lev med den (husk backup), til den dør (hvis du ikke skifter før og slipper af med vista)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
20. januar 2012 - 18:02 #3
Okay, så det er med andre ord et nyt bundkort, en ny cpu og ram?
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2012 - 18:07 #4
Ja, du kan ikke få en bedre cpu model med den socket type, så det er nyt bundkort osv. Derfor er en ny bærebar løsningen.
Hvis du er så heldig, at finde et ny bundkort der passer til din nuværende bærebar, så skal der ydeliger en ny cpu og ram til.
Det vil i heldigste fald "kun" koste ca. 3000 kr. og det kan du jo få en ny og meget bedre bærebar til.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
20. januar 2012 - 18:09 #5
Okay, mange tak for svar :D smid et "svar" i to.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2012 - 18:10 #6
bare hold mig ude...
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2012 - 18:13 #7