Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
21. januar 2012 - 10:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg forkert? - kan ikke komme på Internettet!

Hej

Jeg har lige fået en ny computer, som ikke kan komme på Internettet. Alle andre bærbare i huset kan sagtens komme på, så der er tale om et problem udelukkende gældende for denne nye computer.

Der er tale om en computer med Windows 7 styresystem.

Jeg har tastet netværkskoden, men virker stadig ikke.

Er der nogle gode råd at hente hos jer eksperter :-)

- Jeg ved ikke så meget om internetopkobling og skriver derfor herinde.

PÅ FORHÅND MANGE TAK FOR SVARET! :)
21. januar 2012 - 10:49 #1
Trådløs ?
Trådet ?

Bærbar ? / Stationær ?
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
21. januar 2012 - 10:50 #2
Tak for hurtig respons :-)

Det er trådløs Internet og en bærbar computer.
21. januar 2012 - 10:52 #3
... har du mulighed for 'trådet' ?
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
21. januar 2012 - 10:56 #4
Hvad vil dette sige?
21. januar 2012 - 11:02 #5
... forbind med netværks LEDNING istedet... direkte til den trådløse router ...
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
21. januar 2012 - 11:03 #6
Jo, det forsøger jeg lige.
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
21. januar 2012 - 11:09 #7
- Det virker stadig ikke. Kommer et lille gult udråbstegn ikon nede i venstre hjørne over internet ikonet.

Der står at den ikke kan identificere netværket.

Skal man genstarte noget først? Bærbar eller Internet?
21. januar 2012 - 11:11 #8
Prøv !

(Jeg er ikke så meget 'på' resten af dagen...)
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
21. januar 2012 - 11:39 #9
Jeg har nu mulighed for at skrive Stofa login i browseren, men dette virker ikke.

Jeg kontakter Stofa angående dette problem, mange tak for hjælpen indtil da :)
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2012 - 11:39 #10
Åben start og skriv Enhedshåndtering. Kig under netkortet. Er der nogle gule udråbstegn der? Prøv evt. at reset routeren.
21. januar 2012 - 11:48 #11
... kontrolpanel ... Netværks- og delningscenter ...

"Vis dine aktive netværk"

Hvad står der her ???
Avatar billede seider Nybegynder
21. januar 2012 - 12:48 #12
lader til du er ramt af stofa syndrommet, det er noget skidt når den beder dig indtaste dit kode ord, troede stofa var holdt med det...

nå men problemet er at du løber tør for ip adresser grundet stofa konstruktionen med deres login, du skal have fat i en router der kan "loge på automatisk" jeg ved de fleste moderne routere er ok til det, men tror ud fra dir indlæg at du skal have hjælp...

her er lige en hurtig nødguide

pc1 denne nye pc'er pc2 en af de gamle

tryk på "windows" tasten normalt placeret mellem ctrl+alt(gr) hold tasten trykket og tryk på "R" her skriver du "cmd" og trykker enter.

på pc1 skriver du "ipconfig /release" og lige så på pc2
nu skriver du på pc1 "ipconfig /renew"
og "ipconfig /all > c:\net.txt"

nu burde din nye pcer virke og problemet er så flyttet til den gamle pc'er, desuden er der en ".txt" fil på c drevet du kan kopiere og åbne på en pc'er og smide indholdet her ind  så kan det være vi kan hjælpe lidt mere...
Avatar billede wandaxp Praktikant
22. januar 2012 - 00:02 #13
På stofa skal man som standard altid logge ind med mindre man går ind på deres side og får en router eller router og PC indtastet med MAC adresserne som ALWAYS ON
Dette er kun Stofa der er så besværlige med det men derefter skulle det virke uden problemer.
Du skal dog bruge både kundenr og koden som kan findes i tilslutnings brevet. :-)