Avatar billede mikker21 Juniormester
24. januar 2012 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Multiprocessor / USB audio problem

Hej,

Jeg sidder med en 10-kernet Xeon processor, som desværre giver lidt problemer. Jeg kører Windows 7 64-bit og bruger computeren til heftig videoredigering, hvilket kører perfekt.

Der er nu blevet invisteret i et USB-lydkort, og det skratter enormt meget når man afspiller. Det eneste der hjælper er, hvis jeg i BIOS ændrer på den option der hedder "Multiprocessor", så der i Device Manager kun kan ses EN processor i steder for 10. Så virker lyden perfekt, til gengæld har computeren ikke længere kræfter til at køre min videoredigering, og kører jeg en Benchmark er den også ca. en faktor 10 langsommere :-(

Har prøvet alle google-bare optimeringer - og er gået kold.

Håber at I har nogle gode idéer.

Mvh Michael
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2012 - 11:33 #1
det må  skyldes softwaren der ligger til den

før i tiden brugte mange en der hed regcleaner
til ar rense regedit for unødige filer og så videre

den virkede ikke da der kom flere kerner i pc
der var lsøningen ligesom du har gjort at lade den tro der kun var en kerne

der må findes en opdatering eller andet til 64 bit usb lyd til den

m.v.h
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2012 - 11:45 #2
Hvilket lydkort bruger du?
Avatar billede mikker21 Juniormester
24. januar 2012 - 12:09 #3
Hej igen. Det er et M-Audio Fast Track USB lydkort, som virker fint med 64-bit (er testet på en bærbar PC med 4 kerner). Nyeste driver er installeret....

Jeg synes at det er meget sært....
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 13:28 #4
Er det elektisk skrat støj. Eller ligesom "Stutter" lyden?

Jo flere kerner, jo mere trafik er der jo rundt i "systemet"
Har du prøvet en anden usb port. evt f.eks en der sidder direkte på bundkort, og ikke en front usb f.eks som er på kabel.
Avatar billede mikker21 Juniormester
25. januar 2012 - 13:44 #6
Hej igen,

Via ovenstående links (leveret af milter) og talrige forsøg, fik jeg løst problemet ved at ændre på Power Settings i BIOS'en. Idle Power State (som er en HP-ting) skal sættes til "normal". Alt kører nu perfekt.

Via du lave et svar milter, så du kan få point?
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2012 - 15:27 #7
Hej mikker21.

Jeg brugte selv en del timer på at læse om emnet og fandt via flere andre links frem til, at CPU power throttling kunne være skurken. Her er en lang tråd om emnet:

http://forums.m-audio.com/showthread.php?15879-Windows-7-x64-and-5074

God arbejdslyst