Avatar billede thomasfricke Juniormester
02. februar 2012 - 00:01 Der er 10 kommentarer

Hvad gør jeg forkert ?

Her følgene koder.

java.php
<html>
<body>

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
//Browser Support Code
function ajaxFunction(){
    var ajaxRequest;  // The variable that makes Ajax possible!

    try{
        // Opera 8.0+, Firefox, Safari
        ajaxRequest = new XMLHttpRequest();
    } catch (e){
        // Internet Explorer Browsers
        try{
            ajaxRequest = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
        } catch (e) {
            try{
                ajaxRequest = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
            } catch (e){
                // Something went wrong
                alert("Your browser broke!");
                return false;
            }
    // Create a function that will receive data sent from the server
    ajaxRequest.onreadystatechange = function(){
        if(ajaxRequest.readyState == 4){
            var ajaxDisplay = document.getElementById('brand');
            ajaxDisplay.innerHTML = ajaxRequest.responseText;
        }
    var stel = document.getElementById('stel').value;
    var brand = document.getElementById('brand').value;
    var queryString = "?stel=" + stel + "&brand=" + brand;
    ajaxRequest.open("GET", "ajax-example.php" + queryString, true);
    ajaxRequest.send(null);
}

//-->
</script>

<form name='myForm'>
stel: <input type='text' name="stel" id='stel' value="VF3" /> <br />
mærke: <input type='text' name="brand" id='brand' />
<input type='button' onclick='ajaxFunction()' value='Query MySQL' />
</form>
</body>
</html>

ajax-example.php
<?php
    $dbuser = '';
    $dbpass = '';
    $dbname = '';
    $dbhost = "localhost";

    //Connect to MySQL Server
mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass);
    //Select Database
mysql_select_db($dbname) or die(mysql_error());
    // Retrieve data from Query String
$get_brand = $_GET['stel'];
    // Escape User Input to help prevent SQL Injection
$stel = mysql_real_escape_string($stel);
    //build query
$query = "SELECT * FROM vin_brand WHERE vin = '$get_brand'";

    //Execute query
$qry_result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

    // Insert a new row in the table for each person returned
while($row = mysql_fetch_array($qry_result)){
    $brand = $row[brand];
}
echo $brand;
?>

Felt "stel", skulle søges efter i db. Og resultat skulle blive udskrivet i felt "brand"'
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2012 - 01:49 #1
<ole>

Gad vide, hvad du efterlyser svar på. Sker der noget andet end det, du forventer? Eller tænker du på, hvilke generelle fejl du laver?

I forhold til det første er det en fordel, du fortæller, hvad du forventer - og hvad der rent faktisk sker.

Med hensyn til det andet, så gør du stort set intet rigtigt. Jeg prøvede at vise dig, hvordan man gør i denne tråd, men det er ikke realistisk at du forsøger at kode på det niveau, når du ikke har styr på det helt grundlæggende

/mvh
</bole>
Avatar billede thomasfricke Juniormester
02. februar 2012 - 22:27 #2
olebole, ved godt jeg ikke er en ekspert. Men nu fandt jeg en video på youtube, der (lærte) mig hvordan jeg gør det jeg gerne vil.

Men! Der er en lille detajle jeg BER om hjælp til, og det er at den udskriver resultatet i
<div id="brand">Do something !!!</div>

Og vil meget gerne have den til at udskrive i
<input type="text" name="brand" value="?">

Koderne er:

Index.php
<html>
<head>
    <title>jQuery</title>
    <script type="text/javascript" src="java/jquery.js"></script>
    <script type="text/javascript">

        function get() {
            $.post('data.php', { name: form.name.value },
                function(output) {
                    $("#brand").html(output).show();
                });
        }

    </script>
</head>
<body>
<p>
<form name="form">
    <input type="text" name="name" value="VF3">
    <input type="text" name="brand" value="?">
    <input type="button" value="Get" onClick="get();">
</form>
    <div id="brand">Do something !!!</div>
</p>
</body>
</html>

data.php
<?php

mysql_connect("localhost", "", "");

$name = mysql_real_escape_string($_POST['name']);

if ($name==NULL)
    echo "Please enter a Vin!";
else
{
    $brand = mysql_query("SELECT brand FROM ******.vin_brand WHERE vin='$name'");
    $brand_num_rows = mysql_num_rows($brand);

    if ($brand_num_rows==0)
        echo "Vin does not exist!";
    else
    {
        $brand = mysql_result($brand, 0);
        echo "$brand";
    }

?>

Jeg formoder det er denne linje der skal omstruktureres.
function(output) {
                    $("#brand").html(output).show();
                });

i index.php

jquery.js er hentet her http://jquery.com/
Avatar billede thomasfricke Juniormester
02. februar 2012 - 22:29 #3
Og bare til andres information, så er linket til video her

http://www.youtube.com/watch?v=v8HoVdenZFM

Jeg fik stor glæde af, at se denne meget pænt forklaret video.
Dog sproget er ikke Dansk!
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2012 - 22:58 #4
Jeg giver op!

Når du ligefrem insisterer på at skrive dårlig kode, tror jeg næppe, du er til at nå. Du har stadig ikke fattet det første af, hvad Ajax går ud på - men jeg skal da ikke udelukke, det har gjort dig glad  =)
Avatar billede thomasfricke Juniormester
02. februar 2012 - 23:03 #5
Nej, okay... Men hvis olebole ikke vil hjælpe mig lidt mere pædagorisk. Er der så en anden der vil ?
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2012 - 23:26 #6
*LoL* Det kan godt være, det er mig, du gerne vil gøre til idioten i sagaen - og hvis du får det godt af det, skal du da være velkommen.

På den anden side, nytter det ikke noget, hvis du insisterer på at skrive en bog på fransk om klassisk filologi, hvis du er fuldstændig spejlblank i fransk, græsk og latin.

Det er muligt, du i egen selvforståelse evner at lære en kompleks teknik ved at læse en Pixi bog om emnet. Det er en kæmpe misforståelse ... sandsynligvis fordi andre aldrig har præsenteret dig for realistisk pædagogik.

Jeg er bange for, at det er, hvad man har ud af at lade en generation op på vakuumpakkede badehætter som Sidney Lee og undeholdningsprogrammer, hvor de, der er allerdårligst til det, skal synge, danse eller dirigere et orkester.

Der er - tro det eller ej - stor forskel på talent og talentløshed eller viden og uvidenhed. Det er synd - men det er ikke noget, jeg kan hjælpe med
Avatar billede thomasfricke Juniormester
02. februar 2012 - 23:50 #7
Det er mugligt, du synes jeg er ***. Men jeg stiller et spørgsmål, her inde på eksperten.dk

( Ikke, bliv_set_som_en_idiot.dk )

Hvis du mener jeg skriver dårlig kode, og du der ved ikke vil hjælpe mig. Så lad vær, men du skal ikke høvle mig ned bare fordi jeg ikke er lige så "Viden fuld" som du er inde for dette fag.

Men jeg prøver at løse min kode, og ja det ville da være dejligt hvis du gad at hjælpe mig. Men da jeg ikke forstår den kode du skriver, og ikke vil hjælpe mig til at forstå. Så kan jeg jo ikke bruge det til noget, derfor spørger jeg andre til råds.

Du har hjulpet mig før her inde, og du var en stor hjælp. Men lad vær med at slibe høvlen, når jeg ikke fatter hvad du skriver...

Tak, så fik jeg det ud....
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2012 - 00:11 #8
Jamen, du må prøve at forstå, at man ikke kan lære alt - uanset, hvor hysterisk, man tramper i gulvet! Du er ikke på et vidensmæssigt niveau til at lære komplekse teknikker. Du må først lære de grundlæggende.

Det er ikke spor anderledes for dig, end det var for mig, da jeg begyndte at kode - og de udviklere, jeg underviser, er i samme båd. Man må lære at kravle, før man kan vinde en hundrede meter! Det er en grundregel for al læring, som alle i denne verden underlagt.

Der er ingen, der 'sliber høvlen' - men når du ikke forstår selvindlysende almindeligheder som ovenstående, er man jo nødt til at forklare det uden omsvøb
Avatar billede thomasfricke Juniormester
03. februar 2012 - 00:38 #9
Forstår hvad du mener, og leder også efter bøger jeg kan lærer af.

Men den kode som har løst mit problem, vil du ikke hjælpe med alligevel....

Det kunne bare være rart at komme videre...
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2012 - 01:15 #10
Nej, jeg vil ikke hjælpe med at udbrede eller promovere dårlig kode - og så giver det stadig ikke mening, at opmuntre dig til at springe store dele af det helt nødvendige stof over. Om et par år er det måske realistisk, men det er det ikke nu