Avatar billede Schur81 Nybegynder
02. februar 2012 - 23:33 Der er 12 kommentarer

Facebook...

Jeg har et mystisk problem...

Mit facebook virker ikke.... Det mærkelige (ihvertfald for mig) er at det kun er hjemme på mit netværk det ikke virker. Tager min bærbare med mig og sidder på skolens netværk, virker det fint...
Men er jeg på hjemmebasen, koblet på trådløst internet kan jeg kun lige logge ind, komme til startssiden, og så går den kold derefter og så kan jeg hverken komme videre, logge af eller opdatere....

Jeg har testet med 3 forskellige PC'er herhjemme, og det er det samme med dem alle sammen, og det er ikke kun min mail, også mine gæster kan heller ikke logge ind.

Jeg kan dog sagtens logge ind fra iPhone på mit trådløse og komme på facebook via den....

På computerene er afprøvet med både IE og Crome og problemet er det samme.

Jeg har kørt CCleaner, virus scan, anti malware, og opdateret java...

Nogen der har nogen ide til løsning?
Avatar billede Vitalis Nybegynder
02. februar 2012 - 23:37 #1
Mit umiddelbare gær ville være at din signal styrke er for svag til at kunne indlæse Facebook. Prøv at tilslutte med et LAN-kabel, og se om det samme sker.
Avatar billede Schur81 Nybegynder
02. februar 2012 - 23:46 #2
Men det er jo noget pludseligt? Altså jeg har haft denne her internet opkobling i 3 år, og det er kun de sidste 3 ugers tid det har været sådan.

Men når du siger jeg skal tilslutte et LAN-kabel, hvad mener du så? At jeg skal tilslutte den til den faste linje? For det aner jeg ærlig talt ikke hvordan man gør....
Den stationær er koblet til den faste linje, men den comp. er brudt sammen- så har 3 bærbare stående, jeg kan bruge...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. februar 2012 - 05:46 #3
Det som der menes i #1 er at du skal tage dit internet-kabel ud af din stationære, og koble kablet direkte til din bærbar.
Avatar billede m2dk69 Nybegynder
03. februar 2012 - 08:06 #4
Prøv at resette routeren
Avatar billede deathposture Nybegynder
03. februar 2012 - 09:32 #5
Kan det ikke være fordi Facebook har blokeret for adgang via din hjemmePC?

Der findes en funktion i Facebooks sikkershedsindstillinger, der gør at der automatisk kan blokeres for adgang fra ikke-godkendte IPer. Måske du ved en fejl, har blokeret din egen adgang.
Avatar billede tintir Nybegynder
03. februar 2012 - 18:04 #6
Det kan vaere at dine foraeldre eller en anden har  sat en laas paa. Ellers har din pc sagt nej til facebook og saa skal du ind under kontrolpanelet og ind under internet (ihvertfald paa nogle pc'er).
Avatar billede Schur81 Nybegynder
05. februar 2012 - 15:33 #7
Jeg tror næppe min mor har blokeret for indgangen til min facebook, jeg har ikke boet hjemme i 15 år ;)

Altså jeg kommer jo til min egen forsiden.... Så kan godt logge ind, men derefter går den bare i stå, hvis jeg prøver at læse kommentare eller hoppe ind på en vens profil...Og jeg kan hoppe mit trådløse netværk med telefonen, og også sagtens logge ind.... Men på 2 forskellige bærbare kan ikke bruge facebook, andet end til min egen forside- så står den bare og fryser/arbejder/venter...Ligeledes kan andre mails heller ikke komme videre hjemme ved mig,end deres startside.

Jeg kan godt prøve at trække internetkablet over i min bærbare....Men det giver bare ingen mening at det skulle være problemet, ALLE andre hjemmesider jeg besøger fungere upåklageligt og hurtigt og det har FB også gjort indtil fornydeligt...

Resette routeren er der en der skriver-. Det vil jeg gerne prøve, men skal jeg bare slukke og tænde? Eller hvordan resetter man?

OG TUSIND TAK fordi i gider svare....
Avatar billede Schur81 Nybegynder
05. februar 2012 - 15:37 #8
Det er da en mulighed? Gad vide hvordan jeg finder ud af om det er problmet, kan ikke se noget fra facebook app'en....
Men ville den så lukke mig helt ind til min forside? Ville den så ikke bare blokere mig allerede ved log on?
Avatar billede Schur81 Nybegynder
05. februar 2012 - 15:38 #9
@ tintir, kan du måske uddybe lidt mere hvordan jeg gør i kontrol panelet...? Jeg er en dør til sådan noget her.... Men PC'en er en HP mini....
Avatar billede tintir Nybegynder
07. februar 2012 - 15:49 #10
Kender nu ikke så meget til HP pc'er. Jeg har en anden idé før vi prøver kontrolpanelet.
Hvilket net bruger du? Jeg mener begge dele. Du tænker vidst sådan her? Hvis du gør så læs her:

Jeg mener bruger du TDC eller Yousee eller hvad? Og bruger du explorer eller chorme eller firefox?

Jeg kan allerede give dig løsningen, men det kan være ret svært hvis din hjerne har lukket for porten ingangen.

Det første du skal gøre er at læse denne guide:

1. Gå ind på kontrolpanelet.
2. Så skal du helst sætte den til kategorier hvis den allerede er det så gør det ikke. (Det er oppe i hjørnet hvor den viser hvad den er i eks. Kategori, Store ikoner, Små ikoner.).
3. Så skal du vælge fjern et program. (indenunder rediger eller fjern et program kategorien).
4. Minimer lige kontrolpanelet. Og gå ind på nettet. Download så en anden browser. Det vil sige download chrome eller firefox eller explorer. Du skal kun downloade en for det fylder. Du skal selfølgelig ikke downloade det du bruger. Hvis du allerede har de browsere på din pc så drop dette trin.
5. Nu gå tilbage til kontrolpanelet ved at klikke på det nede i proces linjen.
6. Afinstaller så den browser der ikke virker til facebook.
7. Åbn så den anden browser og gå ind på facebook.

Det burde hjælpe. Ellers kontakt din internet udbyder...

Hjælp af Tintir.
Avatar billede Schur81 Nybegynder
07. februar 2012 - 18:23 #11
Jeg vil helt sikkert lige prøve det i aften.....Hvis du mener det kan gøre det...

Men jeg tvivler på det gør det for mig- indtil nu er der afprøvet på 3 forskellige bærbare- 2 af dem er mine egne, og på den ene er der kun indstalleret Google Chrome, på den anden er både IE og Chrome- og ved begge er det den samme fejl...

Jeg er lidt i tvivl om hvilken netudbyder jeg har. Nettet er en del af huslejen, og udlejer har oprettet det i hans navn, så jeg modtager aldrig post eller lign omkring det.... Men jeg mindes det er telenor....

Og på den bærbar som jeg egentlig bruger mest (HP minien) det er der, begge internet browsere er installeret på, fungere den jo upåklageligt, så snart jeg logger på skolens netværk....men ville det være bedst at af inds en af browserene?

Idag, har jeg så købt en MAC- og den kan godt gå på FB via safari- men det arbejder ualmindeligt langsomt, i forhold til hvad det burde og hvor hurtigt det plejer at være,da det hele virkede uden problemer....Men det virker da, så den ikke bare fryser fast- som på de to andre PC'er.....Alle andre hjemmesider jeg besøger er hurtige og frie for fejl.....
Avatar billede Schur81 Nybegynder
07. februar 2012 - 18:24 #12
Og iøvrigt er jeg meget taknemmelig for jeres tid ;)