Avatar billede panebb Novice
09. februar 2012 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

slet layer

Hvorfor kan jeg ikke slette layer?

Jeg har en stor tegning, som der er en masse ubrugte lag (layer) i. Dette kan forvirre og er træls. Derfor vil jeg rydde lidt op, men kan ikke få lov at slette med en af følgende begrundelser:

Layers 0 and Defpoint - det er det ikke
Current layer - det er det heller ikke
Layers contains object - det er tomt, når jeg slukker alle andre lag og vælger view all, og prøver at markere hele skærmen er det intet.
Xref-dependent layers - her begynder min viden at halte, så problemet er nok her. Hvordan ser jeg dette? Og vælger til/fra?
Avatar billede panebb Novice
09. februar 2012 - 11:08 #1
ver 2009 LT 2D
Avatar billede dla Praktikant
10. februar 2012 - 11:56 #2
Der kan sagtens være usynlige objekter i et lag, fx points som er sat til at vise ingenting, eller der kan være tomme blokke, dem kan man heller ikke markere vha musen. Men du kan markere usynlige ting på et lag ved at bruge Quick Select.

åbn Quick Select, under Object Type vælges fx Points eller Blocks og derefter det relevante lag. Så bliver disse objekter i laget markeret, også selv om de er usynlige. Og så er det bare at trykke på Delete.

Hvis du ikke ved noget om X-Refs, er problemet nok ikke der, hvis det er en tegning du selv har lavet. Prøv det andet først, så kan vi tage en snak om x-refs bagefter, hvis det bliver nødvendigt.
Avatar billede panebb Novice
10. februar 2012 - 13:14 #3
Blocks kan forstyrre uden at man kan se det.

tak for hjælpen :-)
Avatar billede geoman27 Novice
11. februar 2012 - 08:31 #4
Du kan også "purge" dine lag, så slettet du alle dem du ikke bruger. Pas dog på med ikke at få slettet dem du gerne vil have.