Avatar billede Himbear Nybegynder
10. februar 2012 - 12:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ny hjemmeside - hvad synes I?

Jeg har for et par måneder siden lanceret en ny hjemmeside og nu har jeg fået rettet de fleste opstartsfejl. Jeg vil meget gerne have lidt feedback og høre hvad I synes om min nye hjemmeside. Al kritik modtages inden for design, brugervenlighed, programmering, søgeoptimering og selvfølgelig teksten.

Tag et kig på www.tinocordes.dk

Tak!
Avatar billede The_Buzz Novice
10. februar 2012 - 12:38 #1
Jeg er imponeret.

Der gik dog lidt tid inden jeg fandt frem til dine kerne kompetancer - som ser ud til at være design af forskellige formater, eksempelvis  webdesign, logo design og grafisk design.

Derudover sælger du forskellige pakker (som egentlig var det jeg først så... )

Jeg syntes at "En freelance grafiker der ka' sit kram" fylder alt for meget, så meget at jeg først nu efter en del bladren rundt på din side lagde mærke til det (troede egentlig bare det var style).

Jeg ville nok fjerne den tekst, og lægge dine eksempler og "den rette grafiker til" op i det "lilla felt".

Men som sagt, er jeg imponeret.. :) Der er satme også meget indhold på din side - jeg forvildede mig rundt i et stykke tid inden jeg opdagede de tre punkter helt i toppen og den skjulte (grå = skjult i mine øjne) menubar som egentlig også bare lignede en design detalje (som en crom metal liste på en lækker ferrari).

Du kan under alle omstændigheder ikke gøre alle tilfreds, jeg er overbevist om at den her side - vil sælge ganske godt til f.eks. Mac brugere - mens folk som mig (der er programmør - www.modified.dk ) nok ikke vil have en side så "designet".

Din side ser faktisk bedre ud i 1024x769 end de fleste man ser på nettet (men så ser man heller ikke dine kerne kompetencer i bunden før man gider scrolle).
Avatar billede pstidsen Novice
10. februar 2012 - 13:05 #2
Jeg er meget enig med #1. Det er en MEGET flot side, og der er rigtig meget indhold. Det sidste kan dog også være en skidt ting. Der er mange "læs mere", "tryk her", "læs mere her" knapper (direkte eller inddirekte) og det kan være svært at finde det vigtigste eller det man lige har brug for. Det er også lige forvirrende at du nærmest har tre (eller i hvert fald to) menuer på forsiden. Både den deciderede menuen, men så også de tre knapper i toppen det med at rabatpakker.
Avatar billede Himbear Nybegynder
11. februar 2012 - 18:17 #3
Tak for jeres fine kommentarer. Jeg har overvejet om mine primære kompetencer kommer tydeligt nok frem. Jeg vil overveje hvad jeg kan gøre for at tydeliggøre dem. Tror I det er nok, hvis jeg giver dem mere opmærksomhed på forsiden?
Avatar billede The_Buzz Novice
12. februar 2012 - 12:28 #4
Hvis dine kerne kompetencer er som din title siger:
Freelance grafiker og webdesigner - Grafisk design til tryk og internet

Så er det nok DET du skal have aller først som man ser aller først - da det jo er title folk gerne ser i Google når de søger efter noget
Avatar billede mikaelch Novice
18. februar 2012 - 19:45 #5
jeg synes siden er meget flot , det eneste der mangler lige hvad jeg kunne se hvad de social medier google plus , facebook og twitter da det er begyndt at betyde mere i google
Avatar billede mikaelch Novice
18. februar 2012 - 19:50 #6
der måske lidt hurtig nu kan jeg se dem , men du kunne udmærket lave dem større da alle de andre menu punkter er store og man ser det ikke så let desuden er det som de bare er sat ind , du kunne skrive del og likes kunne der stå der
Avatar billede Himbear Nybegynder
20. februar 2012 - 17:14 #7
Jeg synes det er lidt svært at placere de ikoner til de sociale medier, da man skal kunne finde dem men de skal heller ikke tage for meget opmærksomhed.
Avatar billede lordsasa Nybegynder
22. februar 2012 - 13:54 #8
Jeg synes at din hjemmeside spiller rigtig godt!Jeg er dog også enig ned Mikael om at du måske burde få de sociale medier til at fylde bare lidt mere. Der er ingen vej udenom, at de er fremtiden.
Avatar billede lordsasa Nybegynder
22. februar 2012 - 13:55 #9
Jeg kan se, at du kan sindssyge mange ting. Med andre ord så kunne du ligeså godt have været en virksomhed som tager sig af alt. Måske skal du beslutte dig for hvad dine kerne kompetencer er, og så fokusere mere på dem. Jeg vil vel tro at de er grafisk design?
Avatar billede Himbear Nybegynder
22. februar 2012 - 14:01 #10
Tak for kommentaren :-) Det er helt klart end faldgruppe, at forsøge at gabe over mere end man kan. Men jeg har med vilje fravalgt at lave SEO, AdWords-optimering og programmering af den grund.

Synes I det for voldsomt med webdesign, logo design og grafisk design? Der er flere af mine kunder der får lavet alle tre ting hos mig.
Avatar billede lordsasa Nybegynder
22. februar 2012 - 14:08 #11
Nej slet ikke ting som webdesign, logo design og grafisk design. Det er fint nok, så længe du holder dig fra SEO, AdWords + programmering, som jeg også kan se at du kan finde ud af.

Alternativet er som jeg skrev før, at du laver alle tingene og dermed er et webbureau. Men det kræver jo mange flere kræfter.
Avatar billede Himbear Nybegynder
22. februar 2012 - 16:10 #12
Vil de hjælpe på de sociale ikoner, hvis jeg også ikonerne var vist i bunden af teksten på undersiderne? Lige inden den grå kasse.

Jeg har overvejet at opsætte funktion til Facebook-kommentarer til artiklerne under Faq. (Disse artikler http://www.tinocordes.dk/faq ) Hvad synes I om det?
Avatar billede lordsasa Nybegynder
22. februar 2012 - 16:36 #13
Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke at almene FB mennesker kommer til at falde over din side og så smider en FB kommentar. Kan du ikke bare bruge normale kommentarer? Men det kan være jeg tager fejl.

Ja jeg synes at det ville være en god løsning med at have dem i bunden også :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
22. februar 2012 - 17:03 #14
Det jeg tænker på er det samme som siden her ...
http://www.onlinelab.dk/seo/er-der-seo-maessige-fordele-ved-telefonbogsannoncer/

Jeg har givet en kommentar i bunden og det bliver vist på hans hjemmeside men også på Facebook. Min ven Rudy kommenterede min kommentar inde på Facebook. Det er smart :-)
Avatar billede lordsasa Nybegynder
22. februar 2012 - 17:22 #15
Hmm jo det ser hellere ikke helt skidt ud :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. februar 2012 - 15:13 #16
Nu har jeg fået rettet de ting. Der er kommet sociale knapper i bunden også. Og mulighed for kommentarer på nogle sider.
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. maj 2012 - 00:25 #17
Lad os lige få fordelt pointene og lukket :-) Smider I nogle svar?
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. maj 2012 - 11:27 #18
Nu må jeg hellere få lukket.