Avatar billede Kaa85 Praktikant
13. februar 2012 - 09:55 Der er 1 løsning

Mail server (hmailserver) på vps - kan ikke forbinde til port 25

Hej.

Jeg har lidt problemer med at opsætte en mail server på min vps, så nu håber jeg nogen herinde kan pege mig i den rigtige retning.
Jeg har en vps hostet af UnoEuro, og har opsat IIS, ftp, svn og mysql uden de store problemer. Nu mangler jeg så bare mailserveren, men det giver simpelthen store problemer.

Jeg har installeret hmailserver og opsat det efter guiden fundet på deres hjemmeside.
Jeg har opsat dns records således det ser sådan ud:

lkwebudvikling.dk    TXT    3600    -    v=spf1 a mx include:spf.unoeuro.com -all
mail.lkwebudvikling.dk    A    3600    -    94.231.106.153
lkwebudvikling.dk    MX    3600    10    mail.lkwebudvikling.dk

Når jeg så prøver at forbinde til mailserveren gennem outlook på min computer, fortæller outlook mig at den hverken kan forbi til pop3 eller smtp.

Hvis jeg telnetter lkwebudvikling.dk 110, går den fint igennem og skriver følgende i hmailserver loggen:

"TCPIP"    306484    "2012-02-13 09:43:42.917"    "TCPConnection - Posting AcceptEx on 0.0.0.0:110"

Prøver jeg at åbne en forbindelse via telnet til lkwebudvikling.dk 25, står den bare og hænger, men efter omkring 5 minutter skriver den i loggen på serveren:

"TCPIP"    306484    "2012-02-13 09:47:41.959"    "TCPConnection - Posting AcceptEx on 0.0.0.0:25"

Jeg tænker umiddelbart at der er problemer med forbindelse på port 25, siden der går så lang tid før den logger noget på serveren, samt den aldrig rigtig kommer videre i telnet på klienten.

De 3 porte er åbne og hvis jeg laver et tjek på serveren på http://www.canyouseeme.org/ siger den at portne er åbne.

Jeg har deaktiveret (midlertidigt) windows firewall på serveren, bare for at være sten sikker på det ikke er den der laver ballade.

Nogle der har nogle ideer / forslag?
Avatar billede Kaa85 Praktikant
17. juli 2012 - 06:10 #1
Der skulle blot benyttes port 587 i stedet for 25 ;-)