Beregning med og uden moms
Jeg arbejder i access 2007Jeg har 2 tabeller, en hvor jeg har mit produktregister i og en hvor jeg har mit regnskab i.
I produktregister tabellen, har jeg et afkrydsningsfelt der hedder "med moms", hvis felter er sand skal der regnes moms, hvis felter er falsk skal der ikke afregnes moms
I tabel regnskab har jeg 3 felter "indtægt med moms", "indtægt uden moms" og "moms"
Den fælles reference er "varenummer".
Jeg skal have det sådan i min formular, at når jeg indtaster et beløb i feltet "indtægt med moms", skal den kigge på produktregister tabellen "med moms" hvis sand, skal den beregne moms af beløbet og gemme i tabellen regnskab felt "moms", samt gemme forskellen mellem "indtægt med moms" og "moms" i feltet "indtægt uden moms"
Hvis det er falsk, skal den skrive 0,00 i feltet "moms" og skrive beløbet der står i "indtægt med moms" i feltet "indtægt uden moms"
Jeg har forsøgt mig med en IIF sætning, men kan ikke få det til at virke
