Avatar billede egzonrh Nybegynder
16. februar 2012 - 21:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilken en af disse tre spejlrefleks. kameraer ville I anbefale?

Hej

Jeg vil gerne købe en ny spejlreflekseret kamera, og disse står vist på listen:

Canon EOS 5D Mark II
Nikon D700
Canon EOS 7D

Hvilken én ville I anbefale? Sådan generelt den bedste.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. februar 2012 - 21:28 #1
Nikon D800  ....D700 er lige udgået ;-)

- og jeg er Nikon-mand.

Men prismæssigt er 7D'eren er meget godt køb.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
16. februar 2012 - 21:35 #2
Glemte at sige: Glem prisen :D

Ja, har godt hørt om den nye D800, men den er desværre for dyr. Vil det sige, at D700 ikke kommer til at produceres mere?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
16. februar 2012 - 21:43 #3
Jeg ville helt klart købe D800, hvis det ikke havde været for prisen - har jeg forstået det, at den koster 20.000 ?

http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_5D_Mark_II-vs-Nikon-D800/specs
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. februar 2012 - 21:56 #4
Ja, D700 er udgået - og kan måske købes til en fornuftig pris, nu hvor D800 er kommet.

Har du objektiver - for det kan jo hurtigt blive dyrere end selve huset.

Husk også - om du har brug for fuldformat eller kan "nøjes" med 7D'eren format.

Prøv at kigge her:
http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos5dmkii&products=canon_eos7d&products=nikon_d700&products=nikon_d800
Avatar billede poko1 Ekspert
16. februar 2012 - 22:54 #5
Jeg sværmer for Canon jeg bruger EOS 550D som jeg mener opfylder de fleste krav 18 Mpixel
Avatar billede ndifil Nybegynder
17. februar 2012 - 08:13 #6
Det kommer an på hvad du vil bruge der til

D7 er noget af det bedste du kan få til sport det er lynende hurtigt super autofocis.
D5 er et ful freme 24x36 billledflade noget af det bedste til potratter. Det er ikke så hurtigt som D7 men billedet er større og mere nuanceret (flere Mb).
Efter min mening det bedste kamera på markedet.

/ Finn
Avatar billede egzonrh Nybegynder
17. februar 2012 - 12:43 #7
Tror jeg dropper 7D'eren. Det er mest til portratter, naturen og når man er på rejse (fx New York) jeg fisker efter. Som jeg kan se, så bliver det vel ikke Nikon D700 - eller?

Så er der disse at vælge imellem:

Canon EOS 5D
Nikon D800

Det irreterende ved 5D er, at der ikke er indbygget flash. Ellers havde jeg købt den lige nu.

Har tjekket på snatsort.com, at D800'eren har stort set ALT hvad kan man ønske sig. Det er bare prisen der er lidt høj. Er der nogen der kan finde den billigste pris for D800'eren? Og poste linket her.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
17. februar 2012 - 12:44 #8
Lige pt. har jeg også Canon EOS 550D. Den er vel fint nok, nogen gange.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
17. februar 2012 - 12:51 #9
http://www.nikon-d800.net/

Det der med så mange MP, var jeg også lidt bekymret for
Avatar billede ndifil Nybegynder
17. februar 2012 - 17:00 #10
I #6 skrev jeg
At D7 er til sport og hurtige optagelser og D5 er fullfreme til potrat og natur, meget firkantet skitseret.
Det er derfor at der ikke er blitz i D5

Efter det du skriver i #7 ville jeg se lidt nærmere på D7
Det er super hurtigt, kan bruge de kompakte S objektiver som også passer på EOS 550D(D5 kan ikke bruge S objektiver).
D7 har så højt iso tal at du i de fleste tilfælde ikke behøver at bruge blitz.

Det er ikke MP der afgør om et kamera er godt.

/ Finn.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. februar 2012 - 08:52 #11
Tak for info. Jeg tror jeg giver 7D'eren et forsøg så. Så må jeg bare købe D800'eren næste gang, når den falder i pris.

"Nikon is going off route with the high pixel density of the Nikon D800, as it sacrifices the low light performance of the Nikon D700 for more pixels"

Du smider bare et svar ndifil.
Avatar billede ndifil Nybegynder
18. februar 2012 - 10:19 #12
Og så passer den objektivet med din 550D
/Finn
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. februar 2012 - 10:26 #13
550D'eren skal faktisk sælges - det var mere et svar til poko1.