Avatar billede magkat Novice
17. februar 2012 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

router som access point

Hej ..Jeg har en trådløst netværk i mit hus med en Netgear WNDR3700.....På 1 ste sal er der en box med 8 kabel ud gange som alle løber til hvert sit værelse. Nu er mit spørgsmål om man kan sætte en "Belkin N wireless Moden Router "model F5D8633-4 op til at modtage det trådløse signal og føre det videre ind i det kabel trukne, som en slags forstærker/ access point.....
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2012 - 15:56 #1
i min belkin router er der en funktion der hedder noget i retningen af: set as accesspoint

Den skal kobles op med LAN fra dit kablet netværk til WAN på din belkin.

Når du har gjort det skal du ha en computer på lan via din belkin for at få en ip og komme ind i setup, når den er sat som accesspoint kan du pille den maskine fra som du har brugt til setup.
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2012 - 16:08 #2
Side 55 i manualen forklare lidt mere specifikt om din router:
http://cache-www.belkin.com/support/dl/p75555ea_f5d8633-4_man.pdf
Avatar billede magkat Novice
18. februar 2012 - 17:05 #3
Hej ,  nu har jeg rodet lidt med det og det ser ud som om man kun kan bruge min belkin som access piont hvi den er kabel forbundet til min router ? men det jeg skal bruge er en enhed son kan modtage trådløst og sende videre pr. kabel , kan min mon det?
Avatar billede tubber Juniormester
18. februar 2012 - 18:27 #4
Det ser det ikke ud til
Avatar billede magkat Novice
18. februar 2012 - 19:03 #5
nå så må jeg nok ud og indvestere i en stump der kan ...smider du et svar så jeg kan give point tak for hjælpen *S*
Avatar billede tubber Juniormester
18. februar 2012 - 21:50 #6
Så lidt :)

Hvis du har en stationær nær ved din belkin kunne du evt. gate gennem den og lade den lege router - det kunne måske løse det
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. februar 2012 - 23:33 #7
Du skal ikke have din router sat op som access point, men som en WDS.

WDS er et access point der fungerer som et netkort i stedet for som et access point.
Avatar billede magkat Novice
19. februar 2012 - 10:49 #8
Se det lyder meget interessant Wally , men kan min belkin det?Til tubber så har jeg ingen stationær pc i huset mere...
Jeg prøver lige at kigge på det med WDS, hvis der er nogle gode forslag, er de meget velkomne.
Avatar billede tubber Juniormester
19. februar 2012 - 20:57 #9
Avatar billede misand Nybegynder
08. marts 2012 - 16:56 #10
Det du skal bruge er da en range extender, som de fleste producenter laver. Jeg har selv en Netgear, men d-Link laver osse rangeextendere
Avatar billede magkat Novice
08. marts 2012 - 19:37 #11
tak for dit svar misand , jeg har fået en anden router og forventer at den jeg har i forvegen kan bruges som access point...den jag har er en netgear 3700