Avatar billede Chickencry Novice
22. februar 2012 - 19:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min resolution ville ikke passe til min skærm.

Hej jeg har lige købt en ny AOC skærm (modelnr e2795vh) min skærm kan sættes til 1900x resolution men når jeg så gør det i resolution indstillingerne så er der sådan nogle sorte tykke linjer rundt om skærmen, er der nogen der kan hjælpe mig? jeg vil sætte meget stor pris på det. Tak!
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2012 - 19:06 #1
Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede Chickencry Novice
22. februar 2012 - 19:37 #2
Display Adapters : AMD Radeon HD 6900 Series
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2012 - 19:41 #3
#2 Hvis jeg antager korrekt af hvad du skriver, så er der en knap på skærmen der hedder auto ellers er den i skærmens menu som kan tilgås via nogle knapper som er på skærmen (Går jeg ud fra de er)

Se om det løser det :)
Avatar billede Chickencry Novice
22. februar 2012 - 19:56 #4
Nu har jeg afprøvet det der med auto og prøvet at sætte den på alle instillingerne, men det er kun HDMI der virker (Har HDMI stick i skærm til pc) så har jeg også prøvet at gå ind i den der skærm menu, og så kommer der en lille sort plade op med forskillge billeder på som man så kan køre frem og tilbage på via nogle knapper under skærmen. Der fandt jeg så et billede af en skærm men nogle piler der ligner at de skubber ud i skærmens sider, men når jeg prøver at få markeret den med pilene under skærmen, så springer den bare det ikon over og går videre til det næste.
Kan det have noget at gøre med at jeg ikke skal have HDMI stikket i men et andet et? for jeg fik også et andet blåt stik med, men den indgang har min pc ikke.
Tak for al de gode hjælp, håber at du vil hjælpe mig med at løse problemet færdigt tak :)
er villig til at give dig alle de point du vil have, vis det er muligt og de kommer til at lykkedes.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2012 - 20:03 #5
#4 Lyder underligt det med at den blot springer det punkt over, hvis det er muligt så prøv de forskellige opløsninger af igen, fra laveste til højeste og hvis nogen virker så skriv dem der ikke virker.

HDMI er et slags VGA/DVI kabel, den overfører blot os lyd med sig, samt hvis jeg ikke tager fejl bedre billed kvalitet :)

Og en reminder, du skal ikke smide svar, men kommentare, svar skal smides af den person der løser dit problem ;)

Hvad med skærm driver? Er den helt opdateret?
Avatar billede Chickencry Novice
22. februar 2012 - 20:16 #6
Hej nu har jeg tæstet alle, alle andre opløsninger end disse passer ikke :
1680x1050
1440x900
1280x1024
1280x960
1024x768
800x600
undskyld at jeg skriver dem som passer men gør det nogen forskel?
jeg kan godt skrive alle dem som ikke passer istedet det vil bare tage meget længere tid.
okay så trykker jeg bare indlæg nu ;).
skærmen burde meget gerne være helt opdateret, det siger den i hvert fald når jeg søger efter nye opdateringer til skærmen via Device Manager, men det kan måske være at jeg skal downloade en Driver?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2012 - 20:30 #7
#6 Har du mulighed for at afprøve med et DVI/VGA kabel frem for HDMI? og derefter fortælle mig hvilke opløsninger der passer? :)
Avatar billede Chickencry Novice
22. februar 2012 - 20:39 #8
Hej igen.
Nu har jeg sat DVI ind og nu kan jeg sætte den på 1900 opløsning !
dvs at mit problem er løst men ville det ikke være bedre med et HDMI kabel?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2012 - 20:53 #9
#8 Jo, men jeg har ikke kunnet finde oplysningerne om skærmens opløsning, så hvis så skal du lige kigge den manual der fuglte med til skærmen igennem, dog skal du kigge efter skærm opløsninger og se om der bliver nævnt noget om HDMI/DVI/VGA forskelle, for mistænker lidt at skærmen er begrænset på nogle områder og hvis ikke, så kan det være skærmen er delvis defekt og så skal du jo ned med den igen og have en ny, vil os påpege at følgende skærm du har bruger 70W hvilket er rimelig meget, går normalt selv efter dem der er på max 28W, men følgende er blot en venlig oplysning om skærmen :)