Avatar billede f2f4 Novice
23. februar 2012 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kald af Skat's webservices (OIOWSDL)

Nok lidt specifikt spørgsmål, men jeg prøver ...

Er der mon nogle der har erfaringer med dette, og evt. nogle godt link/eksempler?

Skat udbyder en hel del webservices man kan kalde, men jeg finder dokumentationen om hvordan noget minimal.

Specielt har jeg problemer med at finde dokumentation for præcis hvordan 'SOAP request' til deres webservices skal opbygges.

Jeg har fået oprettet nogle 'klientstubbe' ud fra deres wsdl filer, og nok også hvordan <soapenv:Header> skal opbygges, men ... derefter <soapenv:Body> er jeg gået noget i stå. Og jeg har ikke kunnet finde brugbar dokumentation for dette område. Nogle eksempler?

Mvh. Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2012 - 15:05 #1
Som hovedregel er du paa vej ud i noget snavs hvis du begynder at kigge paa XML for SOAP.

Virker de genererede stubbe ikke?
Avatar billede f2f4 Novice
23. februar 2012 - 15:32 #2
Tja, det kan godt være at du har ret ... måske har jeg misforstået noget. Jeg forventede af indput parameteren til en af (kalde) stubbene var/'skulle være' et givet 'SOAP request', men ... det vil jeg da lige prøve på at se på igen. Måske er der blot nogle setmetoder der skal kaldes ... I så fald føler jeg mig lidt dum ;-) men nu har jeg læst en del om disse requests

Jeg vender tilbage ...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2012 - 15:44 #3
Det boer vaere saadan st stubben indeholder en service med et kald hvor du sender en instans af en klasse og faar en instans af en anden klasse tilbage.

Forvent meget dybe nestede klasser!

Noget a la:

req.A.B.C.D = 123;
req.E.F.G.H = "ABC";
resp = serv.execute(req);
Avatar billede f2f4 Novice
23. februar 2012 - 16:15 #4
Ja, jeg tror jeg er kommet videre nu.

Nu får jeg rent faktisk kaldt en af deres webservices og får en svar tilbage, godt nok en fejl men men ...

Tak for at jeg blev ledt den rigtige vej. Giv et svar for point :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2012 - 16:23 #5
svar