Avatar billede kimr Nybegynder
27. februar 2012 - 08:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

packard bell easynote LJ71 (ewok skrev)

ewok skrev i et indlæg
http://www.eksperten.dk/spm/954139#reply_7911850

"det er en pachard bell (PB), og den er ved at dø, jeg har desværre en masse kunder/elever der ikke har forstået at PB er et uhyggeligt ringe produkt,  jeg kunne godt blive teknisk og komme med en laaaang teknisk forklaring på hvad der er skyld i dit problem, men inden du får læst det så er den nok død, og når du nu har blæst den igennem med en kompressor tja så er den nok helt færdig nu, du skal bruge dåseluft fordi den luft er ren det er kompressorluft ikke det er fuld af vand,olie og rust partikler og disse partikler vil ødelægge din computer.

mvh

en proff. "

Og det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet, da jeg selv har en PB EasyNote LJ71, som med ujævne mellemrum lukker pludseligt ned, den har været til rep. engang for denne fejl. Der blev den bios opdateret, det var det PB mente var løsningen.

Hvis andre har en løsning på problemet er de velkommen til at skrive.

Mvh Kimr
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2012 - 17:12 #1
Man kan jo kontrollere hvor varm den bliver under brug.
SIW kan vise det under sensors:
http://www.gtopala.com/siw-download.php
brug home edition ne3derst.

Med hensyn til rens for støv så er det en god ide at bruge luft på dåse fordi hvis du puster en masse olieholdigt luft ind, vil det fedte til derinde så støvet binder på hurtigere.
Jeg bruger en støvsuger som jeg skruer ned for, og holder mundstykket der hvor blæseren suger ind (som regel i bunden).
Og med "dåseluften" pustes med små pust samtidigt ind der hvor blæser puster ud. Herved skulle der være en mulighed for at støvet forsvinder helt fra blæseren.
På den Hp bærbar blev temp sat ned fra ca 80 til 65 grader.
En anden ting du kan prøve er at tjekke i logbogen, for at se om den logger fejl, der måske er skyld i dine nedluk.
Avatar billede kimr Nybegynder
27. februar 2012 - 21:58 #2
Hej 220661

Jeg bruger dåseluft, og har prøvet at puste.
Og jeg kan ikke finde fejlen i logbogen på min win7.

Men programmet til at se temperatur, det vil jeg prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2012 - 16:09 #3
Hvis ikke du kan se fejlen i loggen, så er det sikkert hardware der pludselig lukker af, og det når sikkert ikke at blive logget.
Avatar billede kimr Nybegynder
28. februar 2012 - 21:31 #4
Jeg har set CPU temperatur på 100 grader, det må være hardware.
Avatar billede kimr Nybegynder
29. februar 2012 - 09:09 #5
220661 læg et svar, det ser ud til at virke.

Jeg har blæst køleren ren med dåseluft, og jo der var støv.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. februar 2012 - 16:14 #6
Super. Lægger svar, og ja 100 grader det er alt for meget.