Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. marts 2012 - 11:06 Der er 5 kommentarer

Greybox når siden loades første gang

Jeg har brug for at brugeren af en side foretager et valg inden han eller hun kommer ind på side, har googlet både lightbox og greybox men kan ikke rigtigt få nogen af dem til at gøre det, har i nogle gode råd til hvordan jeg kan præsentere brugeren for et valg inden de kommer ind på den egentlig side, gerne med noget lightbox agtigt layout

MC
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2012 - 14:42 #1
<ole>

Det kunne være en mellemliggende side, og det kunne være alt mulig andet. Hvad skal du mere præcist bruge det til?

/mvh
</bole>
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. marts 2012 - 14:57 #2
Er blevet stillet til opgave at lave en hjemmeside for en kunde, virksomheden beskæftiger sig med 3 kerne områder, men under samme firmanavn, og domæne. derfor vil jeg gerne have at bruger bliver stillet overfor et valg om han er intereseret i produkt 1 produkt2 eller produkt 3. sådanne at den begved liggende side omhandler det brugeren er intereseret i, håber det kan kaste et lys over min tanke om projektet
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2012 - 15:52 #3
Når brugeren klikker på et link under domænet - eller når brugeren kommer udefra?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. marts 2012 - 16:22 #4
Når brugeren kommer ude fra, første gang siden loades "tænkte at det kunne styres med en session" det er noget java i et php dok :-)så skal brugern spørges om det er afdeling 1, 2, eller 3 de vil ind på. og ud fra det klikkede valg skal jeg så via en $_Get eller $_Post hente informationerne ud via min db, det med sessioner, db osv osv har jeg styr på, men det er det at få brugeren til at blive vist et sådanne hey du skal tage stilling... gerne via en greybox eller en lightbox agtige ting
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2012 - 22:53 #5
Jamen, så er det vel bare at lade PHP inkludere en fil med boksen, når brugeren ankommer - og altså ikke har fået sat en session endnu